Hírek, újdonságok

Megjelent a Lumin T3

MEGÉRKEZETT A LUMIN T3!

·        LENYŰGÖZŐ HANGZÁSTELJESÍTMÉNY

·        A VADONATÚJ JELFELDOLGOZÓ RENDSZERÜNKKEL KÉSZÜLT

·        NAGYOBB KAPACITÁS A KÉSŐBBI BŐVÍTÉSEKHEZ

·        A GYORSABB PROCESSZOR RUGALMASABB FELSKÁLÁZÁST TESZ LEHETŐVÉ

·        A CSÚCSKATEGÓRIÁS P1-GYEL AZONOS FELÜLETET KAPOTT

·        IKER ES9028PRO SABRE DAC KETTŐS MONO KIÉPÍTÉSBEN

·        MINDEN ISMERT FORMÁTUM FEL- ÉS LESKÁLÁZÁSA DSD256/ PCM348-IG

·        USB DIGITÁLIS AUDIÓ KIMENET

·        LEEDH PROCESSING HANGERŐ SZABÁLYOZÁS

DIGITÁLIS ADATFOLYAM KEZELÉSI PROTOKOLLOK

UPnP protokoll audió digitális adatfolyam kezelési kiegészítéssel (OpenHome), Roon Ready, Spotify

COnnect, TIDAL Connect, Qobuz, FLAC, Lossless Radio, TuneIn Radio, AirPlay kompatibilis, szaggatásmentes lejátszás, a készülékre menthető lejátszási listák, többhelyiséges üzem (Songcast)

TÁMOGATOTT AUDIÓ FORMÁTUMOK

DSD: DSF (DSD), DFF (DSD), DoP (DSD)

PCM: FLAC: Apple Lossless (ALAC), WAV, AIFF

EGYÉB: MQA, MP3, AAC (M4A csomagolásban)

TÁMOGATOTT MINTAVÉTELI FREKVENCIÁK ÉS BITRÁTÁK

PCM: 44,1 – 384 kHz, 16-32 bit,sztereó

DSD512, 22,6 MHz, 1 bit, sztereó

FELSKÁLÁZÁSI RÁTÁK ÉS BITMÉLYSÉGEK:

PCM 384 kHz/DSD 256 felskálázási lehetőség minden fájlra max. 192 kHz-ig

TÁMOGATOTT VEZÉRLŐ ESZKÖZÖK

Apple iOS eszközök 8.0, vagy frissebb operációs rendszer mellett, Android eszközök Android 4.0 (Ice Cream Sandwich), vagy frissebb operációs rendszer alatt.

AZ ALKALMAZÁS JELLEMZŐI

A TIDAL, MQA, Qobuz és TuneIn Radio természetes támogatása. Tidal MQA ikonok a nagyfelbontású fájlok jelzésére. Qobuz ikonok a nagyfelbontású fájlok jelzésére. Hangerő szabályozás. Nagyfelbontású lemezborító képek. A lemezborító képek tárolása. Keresés. Több címke kezelési képessége. Összetett címkék támogatása. Az albumok csoportosítása a lejátszási listákban. A lejátszási listák elmentése és helyreállítása (A Tidal és Qobuz listákat is beleértve.)

BEMENETEK:

Gigabit Ethernet hálózat (1000BASE T)

RJ45 aljzatokon keresztül

(Csak egypartíciós FAT32, exFAT és NTFS)

ANALÓG AUDIÓ KIMENETEK

XLR szimmetrikus, 6 Vrms, a 2-es láb a melegpont. RCA aszimmetrikus, 3 Vrms

DIGITÁLIS AUDIÓ KIMENETEK

USB:

DSD64-512, 2,8-22,6 MHz, 1 bit, sztereó.

PCM 44,1-384 kHz, 16-32 bit, sztereó

KOAXIÁLIS BNC:

PCM 44,1 – 192 kHz, 16-24 bit.

DSD (DoP, DSD PCM-en keresztül), 2,8 MHz, 1 bit

KIVITEL

Ezüst anodizált alumínium

Fekete anodizált alumínium

HÁLÓZATI TÁPELLÁTÁS

Beépített árnyékolt hálózati tápegység, automatikus feszültségérték választás

EGYÉB JELLEMZŐK

Leedh Processing hangerő szabályozás

Kompatibilis a LUMIN infravörös távvezérlő csomaggal

Folyamatos programfejlesztés – A rendszerprogram frissíthető, készen áll a jövőbeni újabb funkciók és módosítások fogadására.

A KÉSZÜLÉK MÉRETEI:

350 mm széles x 350 mm mély x 60 mm magas.

A tömege 6 kg.

MEGJELENT A MOFI ELECTRONICS MASTERDECK LEMEZJÁTSZÓ ÉS A MASTERPHONO PHONO ELŐERŐSÍTŐ

 

A MOFI ELECTRONICS BEMUTATJA A REFERENCIA-MINŐSÉGŰ MASTERDECK LEMEZJÁTSZÓT ÉS A MASTERPHONO PHONO ELŐERŐSÍTŐT

 

 

Az audiótechnológiában vezető MoFi Electronics (MoFi) büszkén jelentette be két új termékét - a MasterDeck lemezjátszót és a MasterPhono phono előerősítőt -, amelyek tovább viszik a vállalat küldetését, hogy az eredeti mesterszalagok hangzását a zenekedvelők otthonába hozza. A cég referencia-szintű Masters sorozatának alapdarabjai, mindegyik komponens szabványteremtő teljesítményt, innovatív mérnöki munkát, intuitív funkcionalitást, gyönyörű felépítést és kiváló amerikai gyártási minőséget kínál. A MasterDeck és a MasterPhono továbbra is arra az értékes bizalomra és őszinteségre épül, amelyet a MoFi több mint négy évtizeddel ezelőtt a világszerte ismert Original Master Recordings-szal kezdett el megalapozni.

 

A MoFi vezető analóg tervezője, Allen Perkins által tervezett, szíjhajtású MoFi MasterDeck az analóg lejátszásra összpontosít, amely hű marad ahhoz, ami az LP-n van - az eredeti művészek és producerek által kívánt élményhez. Több mint három évtizedes analóg szakértelmét felhasználva és a díjnyertes lemezjátszók tervezésének tiszteletre méltó örökségét továbbfejlesztve Perkins egy egyedülálló, 10 hüvelykes hibrid több forgástengelyes hangkart készített a MasterDeck számára, amely rendkívüli pontosságot, vezérlést és követést biztosít. A szénszálas csővel, valamint a szabadalmaztatott „Spiral Groove” ellensúlyozással és a cserélhető fejszerelvénnyel felszerelt hangkaron könnyedén beállíthatja az azimutot, a túlnyúlást, a VTA-t és még sok mást. Az izolált tartóban elhelyezett, gyakorlatilag zajtalan háromfázisú BLDC szinuszos motorja rendkívül pontos (33,3333) és stabil meghajtással működik. A négyjegyű kijelzőn a 33, 45 és 78RPM sebességek finom beállítása látható. Az 1,75 hüvelykes, Delrin-felületű alumínium tányér, a HRS által tervezett új rezgéscsillapító lábak, a tömörfa váz és a Cardas Audio karkábelezése csak néhány további célszerű részlet a 17 kilós MasterDeck-en.

 

"A MasterDeck több mint két évnyi fejlesztés csúcspontja, és több fontos célt is teljesít" - mondja Perkins. "A MasterDeck hangkarral a  'zero gap' unipivot karcsapágy előnyeit akartam beépíteni egy több forgástengelyes kialakításba. Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel."

 

Az ugyanezen mesterszalag-minőségi célok elérése érdekében kifejlesztett és a MoFi termékfejlesztési mérnöke, Peter Madnick - egy analóg tudós, akinek az Audio Alchemy és sok más cég számára készített fonostage-tervei az audio-legendák közé tartoznak - által tervezett MoFi MasterPhono ideális optimalizálást kínál a hallgatóknak bármilyen hangszedővel, valamint páratlan rugalmasságot, halálcsendes működést és távvezérelhető könnyedséget. Olyan ritka funkciókkal felszerelve, mint a passzív RIAA korrekció és két bemeneti topológia - egy feszültség típusú és egy áramforrás típusú - a MasterPhono emellett diszkrét, szimmetrikus, széles sávszélességű, teljesen FET bemeneti és kimeneti fokozatot, teljesen szabályozott és árnyékolt belső tápegységet dedikált bal és jobb csatornával, valamint programozható relé-vezérelt terhelés- és erősítésbeállításokat használ. A vastag alumínium előlap egy pár mérőműszert keretez, amelyek VU-információkat, valamint kalibrációs pontokat biztosítanak a hangszedő beállításához.

 

"Egy elérhető, nagy teljesítményű phono előerősítőt akartunk készíteni, amely bármilyen hangszedőhöz illeszthető és képes kompromisszumok nélküli potenciállal játszani" - mondja Madnick. "A MasterPhono tiszteletben tartja a MoFi azon elkötelezettségét is, hogy az eredeti hangzáshoz ne adjunk hozzá semmit. Ez tényleg szinte olyan, mint a mesterszalag. Figyelemre méltó tisztaságot és simaságot mutat, és olyan hangszedőkből és lemezekből hoz ki a részleteket, amelyekről azt hittem, hogy jól ismerem."

 

A MasterDeck (5 999 USD) és a MasterPhono (4 999 USD) további részletei hamarosan elérhetőek lesznek. Mindkét komponens várhatóan 2022 harmadik negyedévében kerül szállításra.

 

 

 

 

 

 

Megjelent az Advance Paris X-D500 EVO

Megjelent az Advance Paris X-D500 EVO!! 

X-D500 EVO - CD MEGHAJTÓ

Az X-D500 a legfontosabb feladatára, a CD-lemezen tárolt digitális információ lehető legtisztább kiolvasására összpontosító kiváló minőségű CD meghajtó, futómű.

A digitális/analóg jelátalakítást egy külön digitális/analóg jelátalakítóval (DAC), vagy egy digitális bemenettel is rendelkező erősítővel kell elvégezni.

A lineáris tápegységben 2 toroid transzformátort találunk, az egyik a mechanikai szerkezetet, a másik pedig az elektronikát látja el árammal. Ennek megfelelően mind a lemez mozgatását és a mechanikát működtető egységek, mind pedig a lemezen tárolt információ kiolvasását és feldolgozását végző, valamint a mechanikát vezérlő elektronikai egységek csúcsminőségű tápfeszültség ellátásban részesülhetnek.

A felskálázási funkció révén a lemezről kiolvasott eredeti digitális jelet (16 bit/44,1 kHz) nagyfelbontású jellé (24 bit/96 kHz, vagy 24 bit/192 kHz) alakíthatjuk.

Az X-D500 különlegesen merev, a mechanikai rezgéseket csillapító házat kapott. A tökéletes árnyékolás érdekében mindegyik elektronikai kártya önálló rekeszben, a többitől elválasztva van beépítve.

A készüléken koaxiális (RCA), optikai (TOSLINK) és AES / EBU (XLR) digitális audió kimenet található. Az X-D500 formájában csúcskategóriás CD meghajtóval gazdagíthatja a Hi-Fi rendszerét.

A készülék minden más termékünkkel kompatibilis (az X-150 BT kivételével), így továbbra is élvezheti a kiváló hangminőséget szolgáltató CD-lemezeket a rendszerében.

A KÉSZÜLÉK MŰSZAKI ADATAI

 

Hálózati tápfeszültség igénye

115 / 230 V, 50 Hz

Áramfelvétele készenléti üzemmódban

Legfeljebb 0,5 watt

Legnagyobb üzemi áramfelvétele

16,1 watt

A transzformátorok teljesítőképessége

15 / 25 VA

A transzformátorok típusa

2 darab toroid

Digitális kimenetek

Koaxiális (75 ohmos RCA)

 

Optikai (TOSLINK)

 

AES /EBU (110 ohmos XLR)

Infravörös távvezérlő

Igen

Kapcsoló bemenet

1, 5-12 V

Felskálázás

Igen (24 bit/96 kHz, illetve 24 bit/192 kHz)

Tartozék

Hálózati tápkábel

A készülék méretei

43,1 cm széles x 10,9 cm magas x 37,2 cm mély

A csomagolás mérete

44,5 cm széles x 17,5 cm magas x 53,5 cm mély

Bruttó tömege

9,6 kg

A készülék tömege

8,2 kg

Modellszáma

X-D500 EVO

A készülék előlapja

Akrilüveg

EAN kódja

3760179292251

 

 

 

Megjelent az Advance Paris X-CD1000 EVO

Megjelent az Advance Paris X-CD1000 EVO!! 

X-CD1000 EVO - ELEKTRONCSÖVES CD-JÁTSZÓ – DIGITÁLIS/ANALÓG JELÁTALAKÍTÓ

Az X-CD1000 EVO egy közös készülékházba épített elektroncsöves CD-lejátszó és egy digitális/ analóg jelátalakító (DAC). Az alapja a kiváló képességekkel rendelkező X-CD1000 lemezjátszó, ezt egészítettük ki koaxiális (RCA) és optikai (TOSLINK) digitális bemenetekkel, amelyhez egyéb digitális forráskészülékeket, például digitális adatfolyamkezelő készüléket, Blue-Ray lejátszót, vagy más egyéb digitális audió kimenettel rendelkező egységet csatlakoztathat. Az RCA és XLR analóg audió kimeneten elektroncsöves áramkör szolgáltatja a összehasonlíthatatlanul zenei, mindenféle digitális agresszív jellegtől mentes jelet. A többi Advance Paris termékhez hasonlóan az X-CD1000 EVO is rendkívül gondosan megépített, toroid transzformátor alapú lineáris tápegységgel készült. Az X-CD1000 EVO különlegesen merev, a mechanikai rezgéseket csillapító házat kapott. A tökéletes árnyékolás érdekében mindegyik elektronikai kártya önálló rekeszben, a többitől elválasztva van beépítve. Ilyen módon a CD-játszó mechanika is tökéletesen elkülönül a készülék többi áramkörétől. A készüléken koaxiális (RCA), optikai (TOSLINK) és AES / EBU (XLR) digitális audió kimenet található. Az X-CD1000 EVO formájában csúcskategóriás CD-játszóval/jelátalakítóval gazdagíthatja a Hi-Fi rendszerét.

A KÉSZÜLÉK MŰSZAKI ADATAI

 

Hálózati tápfeszültség igénye

115 / 230 V, 50 Hz

Áramfelvétele készenléti üzemmódban

Legfeljebb 0,5 watt

Legnagyobb üzemi áramfelvétele

30 watt

A transzformátor teljesítőképessége

50 VA

A transzformátor típusa

Toroid

Digitális kimenetek

Koaxiális (75 ohmos RCA)

 

Optikai (TOSLINK)

 

AES /EBU (110 ohmos XLR)

Elektroncsöves analóg audió kimenet

RCA /XLR

Torzítása

0,008 %

Jel/zaj aránya

103 dB

Csatorna elválasztása

101 dB

Infravörös távvezérlő

Igen

Kapcsoló bemenet

1, 5-12 V

Tartozékok

Hálózati tápkábel és infravörös távvezérlő

A készülék méretei

43,1 cm széles x 10,9 cm magas x 37,2 cm mély

A csomagolás mérete

44,5 cm széles x 17,5 cm magas x 53,5 cm mély

Bruttó tömege

9,2 kg

A készülék tömege

8,0 kg

Modellszáma

X-CD1000 EVO

A készülék előlapja

Akrilüveg

EAN kódja

3760179292091

 

 

 

Megjelent a Lumin U2 Mini

MEGJELENT A LUMIN U2 MINI!

LUMIN U2 MINI – A DIGITÁLIS JELÁTALAKÍTÓJA TÖKÉLETES PARTNERE

  • Csak meghajtót tartalmazó, egy külső digitális/analóg jelátalakítóval kombinálható lumin készülék
  • Az első lumin készülék, amely a teljesen új jelfeldolgozó rendszerünk valamennyi elemét és szolgáltatását tartalmazza
  • A gyorsabb processzor nagyobb mintavételezési rugalmasságot biztosít
  • A jövőbeni bővítésekre is tágabb lehetőséget nyújt a készülék
  • A csúcskategóriás p1 készüléktől átvett új felületkidolgozás még tetszetősebbé tette az új eszközünket
  • Négyszeres natív órajel rendszer a lehető legpontosabb időzítésekhez
  • Ötféle, köztük usb digitális kimenet
  • Mqa dekódolás
  • Az összes ismert formátum, többek között a dsd256/pcm348 fel-és leskálázása

Digitális adatfolyam kezelési protokollok:

  • UpNp protokoll audió digitális adatfolyam kezelési kiegészítéssel (Open Home). Roon Ready, Spotify Connect, TIDAL Connect, Qobuz, FLAC Lossless Radio, TuneIn Radio, Apple AirPlay kom-patibilitás, szaggatásmentes lejátszás, a készüléken lejátszási listák készíthetőek, többhelyiséges lejátszás (Songcast

A támogatott audió fájl-formátumok:

  • DSD Lossless: DSF (DSD), DoP (DSD)
  • PCM Lossless: FLAC, Apple Lossless (ALAC), WAV, AIFF
  • Tömörített (veszteséges) audió: MP3,. AAC (MAA csomagolásban)
  • teljes MQA dekódolás

Támogatott mintavételezési frekvenciák és bit-mélységek:

  • PCM: 44,1 – 768 kHz, 16-32 bit, sztereó,
  • DSD512 1 bites sztereó

Felskálázási ráták és bitmélységek:

  • Legfeljebb DSD256/PCM384-ig minden ismert formátum esetében biztosított a fel- és leskálázás.

Az alkalmazás szolgáltatásai:

  • A TIDAL, MQA, Qobuz és Tune In Radio natív támogatása, Tidal MQA ikonok a nagyfelbontású zene azonosításához, Qobuz ikonok a nagyfelbontású zenei fájlok azonosítására, hangerő szabályozás, nagyfelbontású lemezborító képek, ezek tárolhatóak is, keresés, többszörös címkekezelés, címkeszerkesztés támogatása, az albumok csoportosítása a lejátszási listákban, automatikus Internetkapcsolat az előadók/albumok/felvételek honlapjaihoz, a lejátszási listák helyreállítása (a Tidal és a Qobuz listákat is beleértve)

Támogatott vezérlőeszközök:

  • Az Apple valamennyi iPad modellje (v2, vagy frissebb), iOS 8,0, vagy újabb operációs rendszert igényel. Teljes körű Retina Display támogatás.
  • Android eszközök: Android 4.0 (Ice Cream Sandwich), vagy frissebb változatot igényel.
  • AppleMac Apple Siliconenal
  • BEMENETEK:
  • RJ45 1000Base-T gigabites Ethernet
  • Megosztott USB kapuk, ezek tárolásra is alkalmasak, flash meghajtó, USB merevlemez (egy partícióra, FAT32, exFAT és NTFS formátumra formázva)

Digitális audió kimenet:

Usb:

  • Natív DSD512 támogatás
  • PCM 44,1-768 kHz, 16-32 bit, sztereó
  • optikai, koaxiális RCA, koaxiális BNC és AES/EUB

SPDIF:

  • PCM 44,1-192 kHz, 16-24 bit
  • DSD (DoP, DSD PCM-en át) 2,8 MHz, 16 bit

A készülék kivitele:

  • Nyers szálcsiszolt alumínium
  • Feketére anodizált alumínium

A tápegység:

  • Beépített árnyokolt, alacsony zajú tápegység 100-240 V váltakozó áramot igényel, automatikus feszültségváltó.

Egyéb információ:

  • Leedh Processing veszteségmentes digitális hangerő szabályozó.
  • A LUMIN infravörös távvezérlővel kompatibilis.
  • Folyamatos fejlesztés alatt áll a készülék. Az újabb szolgáltatások és funkciók program-frissítéssel válnak elérhetővé. A legújabb programokat és alkalmazás leírásokat a honlapunkon találja meg.

Phasemation PP-200 MC hangszedő - készülékteszt

KÉSZÜLÉKTESZT

Phasemation PP-200 MC hangszedő

 

i van a japán mozgótekercses hangszedőkkel? Annyit tudunk, hogy a világnak annak a részén számtalan kisebb-nagyobb vállalkozás fejleszti és gyártja ezeket a legprecízebb és legkifinomultabb HiFi szerkezeteteket, olyannyira, hogy vélhetően Japánban a legmagasabb az egy lakosra eső helyben gyártott MC hangszedők száma. Az a meglátásom, hogy ennek magyarázata az apró részletekre való kivételes odafigyelés lehet, hiszen e nélkül szinte lehetetlen lenne ilyen kényes eszközöket, mint a hangszedőket gyártani. A másik érdekesség, hogy az olyan nagy múltú cégek, mint a már 1970 óta tevékenykedő Phasemation szinte ismeretlen a világ ezen a részén. Ez meg mitől lehet? Talán a teljes termékmennyiségét felvette a hazai piac?

A magyarázat: Nem ezen a néven kezdte a gyártást-fejlesztést a Phasemation. Az eredeti cégnév Kyodo Denshi System volt és a kezdetekben elektronikus mérőeszközöket gyártott, mielőtt a mágneses eszközök tesztelésére alkalmas eszközök fejlesztésébe fogott volna. Csak a 90-es években tette meg az első lépéseket az audio világ fele, amikor is OEM alapon, vagyis nem saját márkanevek alatt történő gyártás formájában MC illesztő transzformátorok, D/A és A/D jelátalakítók fejlesztésébe és kisszériás gyártásába kezdett. Azt meg csak találgatni tudom, hogy hány ilyen cég volt már akkor a piacon… A cég csak 2002-ben jelent meg a saját Phase Tech márkanév alatt a P-1 típusú mozgótekercses hangszedőjével, amit két évvel később követett a P-3 modell. Ezzel együtt terjesztette ki a tevékenységét ekvalizátorok és hangszedő illesztő erősítők, egységek gyártására. Röviddel ezután a Phase Tech az erősítőgyártás és a digitális audio készülékek előállítása területére is kimerészkedett és még azelőtt megjelent az első USB DAC készülékével, mielőtt a nevét 2010-ban a ma is használatos Phasemation cégnévre változtatta volna. Azóta a gyártó folyamatosan bővíti a mozgótekercses hangszedő választékát, de továbbra is gyártja a Japánban igen népszerűvé és keresetté vált analóg elektronikáit, hangszedő illesztő egységeit. A PP-200 a legutóbbi és a legolcsóbb sztereó hangszedője. Ez a hangszedő könnyen megkülönböztethető a kék színéről, hiszen a cég összes többi hangszedője Henry Ford kedvenc mélyszürke színű köntösbe van bújtatva.

A hírek szerint a PP-200 a csúcskategóriás PP-2000 alapjaira épült és a gyártótól kiszivárgott információ szerint “annak az esszenciáját tartalmazza”. A lelke egy neodimium mágnes áramkör, amelyet a nemkívánatos rezgések ellen tökéletesen védett szerkezetbe építettek be, hogy “a lehető legközvetlenebb hangzást érhesse el”. Ezen az árszínvonalon teljesen szokatlan módon boron a tűszár, legalábbis a tudomásom szerint senki sem gyárt ezen az árszínvonalon a versenytársak közül ilyen boron-alumínium öszvérszerkezetű hangszedőt, ahol a hangszedő tű által kiolvasott leheletfinom rezgéseket ilyen anyag összetételű szerkezet vinné át a mágneses mezőben mozgó tekercsre. Széles körben használják a boront többek között a síkképcsöves megjelenítőkben, a neodimium mágnes is számos termékben megtalálható, de a más egyéb anyagból készülteknél messze merevebb boron tűszárat csak a sokkal drágább hangszedőkben találunk.

A Phasemation által használt boron tűszár átmérője mindössze 0,26 mm. A látható végébe egy egyenes vonalban végződő gyémánttűt illesztettek olyan módon, hogy a lemezre engedve és oldalról nézve nem is látszik a tű. Nem is tudná a hangszedőt a kezelője a lemez adott felvételére helyezni, ha nem lenne egy keskeny függőleges rés a hangszedő testébe vágva. A hangszedő háza maga rendkívül merev, duralumíniumból kimart test. A duralumínium hosszú idő alatt kikeményedett speciális alumíniumötvözet. A PP-200 talplemeze és köpenye is ebből az anyagból készült, emiatt lett 10,5 gramm a hangszedő tömege.

A javasolt 1,7 – 2 grammos tűerővel és a közepes engedékenységével ez a hangszedő gond nélkül hasz-nálható a legtöbb modern hangkarral. Mivel azonban japán gyártmányú, ez is nélkülözi az egyéb forrásból származó hangszedők néhány apró finomságát, például a menetes szerelőfuratokat. Fogalmam sincs, hogy a japánok miért nem látják el a hangszedőiket ezzel a sok könnyebbséget jelentő aprósággal, de szemlátomást a legtöbb japán hangszedő gyártó nem akar tudomást venni a csavarok és anyák néhány fontos jellemzőjéről. A csavarok ugyan itt is hatlapfejűek, de az Isten tudja csak, hogy hol lel az átlagos felhasználó megfelelő szerszámot ahhoz, hogy megfogja ezt az aprócska csavarfejet, amíg rá nem szorítja alulról az anyát. Egyébként szó se róla, igen tetszetős a hangszedő kivitele és igen szemrevaló kis bőrözött ékszerdobozban érkezik, a japán termékeknél megszokott igényes kidolgozási minőségben.

Ennek a mozgó mágneses hangszedőnek szokatlanul alacsony, mindössze 4 ohm a kimenő impedanciája, így elméletileg 40 ohmos bemenő impedanciájú hangszedő illesztő egységre lesz szükség hozzá, ami messze alacsonyabb érték, mint amit a legtöbb aktív erősítőn találunk. Vélhetően a legjobb megoldás a hangszedő és az erősítő közé iktatni egy megfelelő illesztő transzformátort. Ilyet bőven találunk a Phasemation katalógusában (a cég 4 modellt is kínál). A belépő szintű T-320 például 1,5 – 40 ohm kimeneti impedanciájú hangszedők fogadására alkalmas. Én magam mindig sokat nyűglődtem azzal, hogy búgásmentes jelet kapjak a hangszedő – illesztő transzformátor – hangszedő jelet fogadó egység láncban, így nincs is a készletemben illesztő transzformátor. A hangszedő teszteléséhez a nagyra nőtt és csodálatos teljesítményre képes Tom Evans Groove+ SRX MkII MC hangszedő illesztő egységemet választottam a legalacsonyabb, 112 ohmos bemeneti impedanciát állítottam be és reméltem a legjobbakat.

Bejött a számításom, de a zene élvezetéhez előbb be kellett szerel-nem a PP-200-as hangszedőt a Rega Planar 10-es lemezjátszóm karjába, amihez viszont keresnem kellett egy nehezebb ellensúlyt, mivel a Phasemation PP-200 csaknem kétszer olyan nehéz, mint az eredetileg a karban lévő Aphelion 2 MC hangszedőm. Ugyancsak jelentősen meg kellett növelnem a (skating) besodródást gátló erőt, de ez már nemcsak a hangszedő tömege, inkább a tű profilja miatt vált szükségessé. A leszorító erőt lényegesen nagyobbra állítottam be, mint a gyártó által javasolt tartomány középértéke és egy pár lemezoldalt némán hallgattam, hogy bemelegedjen, bejáródjon a hangszedő. Miután „élesre” kapcsoltam a rendszert, meglepetéssel tapasztaltam, hogy messze többet nyújt ez a hangszedő, mint amennyit az ára szerint kapni véltem: A PP200 igencsak jól végzi a dolgát: tökéletesen tapogatja le a lemezbarázda görbületeit és alakítja át az így keletkezett rezgéseket elektromos jelekké. Az első pillanatban ugyan úgy tűnt, hogy a hangszedő enyhén kiemeli a felső középtartományt, ami főleg az elektromos gitárok, cintányérok és számos énekhang esetében tapasztalható. Emellett a megszokottnál kicsit több testet ad a legmélyebb hangoknak. Ezek csak az első benyomások voltak és hamar megszokja a fülünk és helyre teszi az igazi hangzásegyensúlyt. Pár lemezoldal meghallgatása után már fel sem tűnt. Azt is tudnunk kell, hogy ez a jó képességű hangszedő csak mintegy harmadába kerül az MC hangszedők szokásos árának és emiatt nyilvánvalóan vállalnunk kell bizonyos kompromisszumokat, de ez esetben ez igazán nem fájdalmas veszteség. Már csak azért sem, mert a Phasemation felső tartománya varázslatosan szép és kiegyensúlyozott. Ilyen elbűvölő magastartományt valójában csak a sokkal drágább hangszedőknél szoktunk tapasztalni, általában sokkal többet kell fizetnünk azért, hogy szépen legömbölyített, karcmentes magas hangokat élvezhessünk. Talán a boron tűszár eredményezi ezt az ebben az árkategóriában szokatlanul kifinomult tiszta, nyílt magas tartományt. Egyesek persze azt is gondolhatják, hogy ez a japán csúcskategóriás készülékeknél megszokott trükkös megoldás, de hamar rájövünk arra a legjobban vágott/préselt lemezeket hallgatva, hogy itt nincs trükk, nincs ámítás, a hangszedő hitelesen nyújtja azt az élményt a felső regiszterekben, amit eddig csak a csúcskategóriás és annak megfelelően árazott hang-szedők esetében tapasztaltunk. Persze legalább olyan fontos, hogy megfelelő színvonalú legyen a jelfogadó készülék is, de ebben a Tom Evans kiváló partnernek bizonyult, a két eszköz együttesen selymesen finom, hangzással örvendeztetett meg. Matthew Hallsall legutóbbi élő felvételét hallgatva [Salute to the Sun, Gondwana] a trombitája pontosan akkora, amekkorának lennie kell, de nem mászik az ember arcába és tökéletesen ellenpontozza az igazi rézfúvós örömzenét a Manchester Hallé Hall atmoszférája. Határozottan erős a rezesek és az ütősök hangzása, a szaxofon izgatóan édesbús hangja Coltrane érzelemdús pillanataira emlékeztet és jellegzetesen háromdimenziós hangzásélményt nyújt, ahogyan pontosan a két Bowers and Wilkins 802 D4s hangsugárzó közötti térben csendül fel. Dan Berkson Dialogues felvétele érezhetően nyitottabban, teresebben szólal meg, de nem tudtam eldönteni, hogy ez a természetes, vagy inkább a hangsugárzók varázslata, de akárhogyan van is, öröm volt hallgatni az előadást. A zongora hangja friss, de nem illékony, tökéletesen támasztja meg a mélyszekció, a cintányérok pedig adják a hangzás „levegősségét”. Próbára tettem a Phasemation letapogatási képességét is, hogy feltettem a Deja Vu (Crosby, Stills, Nash and Young) egy régi Atlantic vöröscímkés változatát és annak ellenére, hogy a lemez kissé nyersen szólt, a hangszedő hiba nélkül olvasta ki a zenei információt a mi tagadás, meglehetősen megviselt barázdákból és teljesen magával ragadóan átjött a ’Carry On’ emocionális energiája. Aligha lehetséges egy ilyenfajta időutazás egy összekarmolt CD-lemezzel, már ha egyáltalán lejátssza a CD-játszó az ilyen viharvert hanghordozót.

Ezen felbuzdulva elővettem egy másik régi lemezt is, a Rolling Stones Sticky Fingers [Rolling Stones, cipzáras lemezborító] korongját. A ’Can’t You Hear Me Knocking’ felvételén a basszusgitár és sajnos már az égi zenekarban muzsikáló Charlie Watts nagyszerű gitárriffet kiemelő dobütései pont úgy és ott szólaltak meg, ahol kell. A következő, a ’You Gotta Move’ számon Jagger az őt inspiráló blueszenészt idézve fényesen igazolta, hogy a Stones mindig is a blues világában volt és maradt otthon.

A teszt során, amikor a PP-200 hangzását digitális forrásból származó felvételekkel hasonlítgattam össze, az tűnt fel, hogy mennyire alacsony a tűzaj: szinte egyáltalán nem hallható a hangszedő teste által felerősített rezgés hangja, amikor elnémítjuk az erősítőt és ez egy igen jó dolog! Az analóg-digitális összehasonlítás során az esetek többségében az MC javára döntöttem, bár a hangszedő esetében enyhén testesebb a basszus a kelleténél, a magasak meg egy árnyalatnyit puhábbak, selymesebbek, de mindezek ellenére szinte mindig inkább a lemezjátszót, mint a CD-játszót, vagy a médialejátszót hallgattam volna. Úgy ítélem, hogy a forgalmazó, a Select Audio szerencsés kézzel nyúlt ehhez a japán Phasemation hangszedőhöz, tökéletes választásnak tűnik, hogy ezzel a termékkel egészítette ki a palettáját.

MŰSZAKI ADATAI

Típusa: Alacsony kimenő szintű mozgótekercses hangszedő

Tű/Tűszár: Egyenes vonalban végződő hegyű gyémánttű boron tűszárba szerelve.

Leszorító erő: 1,7 – 2 gramm

Terhelő impedancia: Nincs megadva

Engedékenység: 8,5 m/mN [8,5 x 10-6 dm/dyne]

Kimenő jelszint (1 kHz, 50 mm/s vízszintes irányban): 0,3 mV

Tömege: 10,5 gramm (a tűvédő nélkül)

Fogyasztói ára: 895 angol font

Gyártó: Phasemation

A gyártó honlapja: phasemation.com

Angliai forgalmazója: Select Audio

Tel.: +44-1900-601-954

Honlapja: selectaudio.co.uk

A Phasemation termékeket Magyarországon kizáróla-gos jelleggel forgalmazza:

 

A Siltech Classic Legend 380 Series kábelek - eszközteszt

A Siltech Classic Legend 380 Series kábelek - eszközteszt

Valóban legendás termékek!

Neil Garder írása

 

A Classic Legend, a holland Siltech cég gyártmánya a nagy szakmai tekintélynek és hírnévnek örvendő gyártó 1997-ben közepes árszínvonalon forgalomba került Classic Anniversary terméksorozatának alapos átdolgozásával született. A 2005-ben és 2008-ban is frissített Classic Anniversary kábelcsalád a Siltech legnagyobb darabszámban eladott termékévé nőtte ki magát. A cég alapítója, Edwin van der Kley-Rynveld és csapata nem pihent a babérjaikon, hanem tovább dolgozott a termékcsalád tökéletesítésén, így született meg a ma tesztelt Classic Legend sorozat, amely jelenleg három termékből áll: A (jelen írás tárgyát képező) 380-as, a 680-as és a 880-as kábelekből. Mindhárom kábeltípusban találunk összekötő kábeleket, hangszórókábeleket és tápkábeleket is.

A kábelcsalád legfrissebb változatában a Siltech a jól bevált ezüst-arany ötvözetű vezetőket használja, most már a G9-es (kilencedik) generációs változatában. A G9-es kábelekben is sodrott kettős koaxiális elrendezésben találjuk ezeket a vezetőszálakat, modellszámtól függően különböző számban és átmérővel. Az egyes modellek közötti méreteltérés általában másfélszeres, vagy kétszeres. Minél nagyobb az elemi szálak átmérője, annál alacsonyabb a vezető ellenállása, vagyis jobb a vezetőképessége. Sokat finomodott maga az arany-ezüst ötvözet minősége is, technológiai fejlesztésekkel még tisztább anyagot sikerült előállítani. A Siltech amerikai forgalmazója, a Monarch System két veterán szakértője, Jon Baker és Rich Maez ismertette részleteiben a G9-es változat mögött rejlő technológiát, kiemelve, hogy, az ezüst hajlamos a kristályhatárok mentén leheletvékony repedéseket előidézni. Az ezüst kristályrácsa határaihoz közeli területre bejuttatott arany feltölti ezeket a repedéseket, illetve hézagokat, ezzel mérhetően csökkent a vezető torzítása. Az évek során végzett intenzív kutatásifejlesztési tevékenység eredményeként az egyes generációkban folyamatosan tökéletesedett a gyártástechnológia. Az egyedi hőkezelés és erősáramú impulzusokkal történő edzés és néhány más beavatkozás hozadékaként folyamatosan finomodott az ezüst-arany ötvözet minősége és vezetőképessége. A G9-es változat lényegesen jobb vezetőképességgel rendelkezik, rövidebb idő kell a „beégetéséhez”, a vezetők és a szigetelőanyag kevesebb üzemóra után érik el az optimális teljesítőképességüket. A gyártó tovább tökéletesítette a hőkezelési eljárást is, az arany-befecskendezési művelet precizitása és tisztasága is érezhetően javult.

A Classic Legend termékekben az eredetileg a Siltech igen drága, referencia minőségű Crown termékcsaládjához kifejlesztett technológiát is viszontlátjuk. Ez a háromrétegű szigetelési technika, amely PEEK (poliéter-éter-keton) és Teflon rétegekből épül fel. A Siltech úgy tapasztalta, hogy az egyedi módon egymásra helyezett szigetelő anyag rétegek nagymértékben képesek csillapítani a vezető torzítását, javítják a kábelszerkezet hőstabilitását és árnyékolását, mindezek eredményeként pedig mérhetően és hallhatóan is javul a kábel hangzásminősége. Ez az egyedi szigetelési eljárás a Classic Legend kábelcsalád esetében is elsősorban a mérhető nem lineáris áramvezetési rendellenességek számát és mértékét csökkentette. Baker és Maez úgy nyilatkozott, hogy „ezek a hibajelenségek mérhetőek, ha rendelkezünk a megfelelő ismeretekkel és tudjuk is, hogy a mit akarunk mérni.”

A Monarch Systems úgy véli, hogy a Classic Legend kábelcsalád továbbra is őrizni fogja a biztos pozícióját a Siltech megfizethetőbb árszínvonalú Explorer kábelei és a termék- és árpiramis csúcsán trónoló Royal Signature és Triple Crown kábelcsalád között.

A teszt során számos, nálam megtalálható referencia minőségű kábellel hasonlítottam össze a Classic Legend kábelt, a teszthez a legjobb minőségű média lejátszókat, így például a dCS Bartók és a Lumin S1 készülékét, többféle erősítőt, többekközött az Aesthetix Mimas integrált erősítőjét, a Bryston (ebben a számban tesztelt) BR-20-as előerősítőjét és a Bryston 3B Cubed kettős mono teljesítményerősítőjét, valamint az egyedileg módosított ATC hangsugárzókat és a vadonatúj (nemsokára tesztelésre kerülő) Monitor Audio Silver 300 hangsugárzóit használva.

Ami a kábel hangzásminőségét illeti, a Classic Legend minden kétséget kizáróan tudja azt, amit tudnia kell és nem teszi azt, amit nem is kellene tennie. Elsősorban a magas- és a felső középtartománya kimagaslóan jó. Ezzel együtt semmilyen oda nem való kiemelést, elszínezést, túlhangsúlyozottságot sem tapasztaltam a felső regiszterekben és a mélyei is mentesek a szélsőséges beütésektől. A megszólalása a teljes hallható hangspektrumban kiegyensúlyozott, természetes, szinte hibátlan a teljesítménye. Kedvenc lemezeim, köztük számos olyan felvétel, amely erősen próbára teszi a rendszereket és bővelkedik finom, nehezen reprodukálható apró, de fontos részletekben, korábban ritkán tapasztalt részletgazdagsággal, „elevenséggel” szólaltak meg. A Classic Legend kábel a referencia minőségű elemekből felépített rendszerem mindegyik tagját hozzásegítette a tudása legjavának megcsillogtatásához, anélkül, hogy saját hangot adott volna nekik, a produkció a transzparencia magasiskoláját mutatta be.

A Classic Legend kábelek tökéletes élethűséggel szólaltatták meg a zenét, semmit sem adtak hozzá, semmit sem vettek el belőle, az apró, leheletfinom részletek is hallhatóvá váltak és mérnöki pontossággal képezték le a teret. Hibátlanul azonosíthatóvá vált az előadók helye a színpadon. A hangzásélmény olyanná nemesedett, mintha a koncerten az első, vagy a második sorban, közel a zenekarhoz ültem volna. A másik legfontosabb, amit azonnal érzünk, hogy a Classic Legend semmit sem ad hozzá a zenéhez, a legkisebb mértékben sem színezi el azt. A hihetetlen transzparens megszólalás elvileg ridegebbé, színtelenné tehetné a hangzást, de itt ennek nyomát sem tapasztaltam, ezek a kábelek sem nem sötétítik, sem nem fényesítik a hangot. Éppen a semleges megszólalássukkal kíméletlenül feltárják a rendszer esetleges hibáit, így ha gyenge, vagy bizonytalan a rendszere mélyhang átvitele, a Classic Legend kábel kíméletlenül szembesíti majd ezzel a hibával, de ugyanúgy a közép-, vagy magastartományban is megmutatja a rendszer esetleges gyengeségeit. A Classic Legend kábelek nem arra valóak, hogy elleplezzék, vagy kozmetikázzák a rendszer apróbb-nagyobb hibáit, hogy megszépítsék a rendszere esetleg nem teljesen koherens hangzását. Mint a nagyfelbontású videón, itt is a valóság tükörképét látjuk. Emiatt azután nem mindig lesz boldog attól, amit hall…

A kritikus zenehallgató a legkönnyebben a magastartomány esetleges torzulásait, nem pontos leképezéseit veszi észre. A legtöbbször az énekhangon tapasztalhatunk sok rendszernél némi maszatolást. A hegedű és a rézfúvósok hangzása vékonyodhat el, vagy válhat túlfényezetté, a cintányér hangja veszítheti el az igazi fémes csengését. De nem a Classic Legend kábeleket hallgatva! Ezek a kábelek a legtranszparensebb és legkevésbé színezett hangzású kábelek, amelyeket volt szerencsém hallani. Úgy érzem, hogy a Siltech kábelek tökéletes harmóniában és pontosan a megfelelő levegősséggel szólnak. Semmi sem torzul, a zene finom rezdülései, tranziensei pontosan a helyükön maradnak és szólalnak meg, semmit sem csillapít, semmit sem hangsúlyoz túl a zene legapróbb részleteiből sem. Az altszaxofon pontosan olyan hátborzongatóan szólal meg, mint az élő előadásokon hallhatjuk, a hegedűk hangja sincs felvizezve. A legfeltűnőbb a kábelek hangzásában, hogy mentes mindenféle színezettségtől, a legcsekélyebb jelét sem tapasztaljuk a saját hangzásnak, a harmónia, az életszerű megszólalás marad a fókuszban. A nagy kórusok hangzása sem mosódik össze, miközben kristálytisztán leválik a szóló betéteknél az előadó hangja a kórus háttérhangzásától. Ez talán a legnagyobb próbatétel minden kábel esetében. Hasonlóképpen káprázatos a kábelek mélyfrekvenciás átvitele is (esetemben ez a 35 Hz körüli tartomány), tökéletesen ülnek és ütnek a hangok, hibátlan a ritmika és a dinamika. Érett az akusztikus basszus, valószerű a lecsengés, a lábdob és az üstdob igazán ütősen szólalnak meg, érezzük, ahogy mozog körülöttük a levegő és a lecsengés is abszolút valósághű.

Ezek a kábelek igen finoman, alig észrevehetően diktálják a tempót, a ritmust. Úgy valahogyan, ahogyan a profi dobosok a nagy beütés előtt finom, puha mozdulattal jelzést adnak, így építve fel a nagy hangenergiát, vagy ahogyan a balladáknál egy árnyalattal a ritmus után kullognak, hogy egyedi hangulatot varázsoljanak a történethez. A Classic Legend kábelek az előadást élettel megtöltve, előre lendítve viszik a zenét, mintegy előre érzik az ütemet, ettől azután igazán élvezetessé, lendületessé válik az éppen tolmácsolt mű. Erre részben a kábel hihetetlenül gyors tranziens leképezése is magyarázatot adhat: az egyes hangképek úgy bukkannak elő, mintha egy ugródeszkáról pattannának le.

Ami azonban a Classic Legend kábelt az eddig hallgatott és tesztelt kábelek (többek között Audience, Esprit, Kimber, MIT, Synergistic, Wireworld) élére röpíti, az a zene szövetében rejlő kontrasztok és összetett szerkezeti elemek elképzelhetetlenül precíz felbontása és leképezése. A gitárjátékosok pontosan tudják, hogy mi a különbség a klasszikus gitár melegebb, meghittebb intonációja, kitartott rezonanciája és a flamenco gitár elharapott lecsengése között, de igen sok kábel és zenelejátszó eszköz aligha tudja ezeket a meghatározó finomságokat leképezni. A Classic Legend az üdítő kivétel, ez a kábel képes pontosan visszaadni ezeket a leheletfinom, de meghatározó fontosságú részleteket. Másik jó példa Peter, Paul and Mary „All My Trials” felvételénél a három előadó tökéletesen összehangolt énekében rejlő és az egyes előadókat pontosan azonosító leheletfinom különbségek feltárása. Ezen a felvételen a bariton Paul és a tenor Péter lassan építi fel a harmóniát, tökéletes alapot teremtve Mary enyhén búskomor énekhangjához. Ezt a bámulatosan jól összefont hármas hangzást erősíti a nylon és az acélhúros gitárok finom pendülése, de még az analóg magnetofon szalagzaja is segíti, amit ez a kivételes képességű kábel az időben és térben tökéletesen elhelyezve képes szerves egésszé és hátborzongatóan életszerű előadássá leképezni.

A kábel hangzásminőségének alapos kiértékelése után szóljunk néhány szót a kábelek elsőrangú kikészítéséről, kiviteléről is. A Classic Legend kábelek kiszerelése, kialakításuk finomsága, elegáns megjelenési képük, a gyártásukhoz használt anyagok megválasztása, kellemes tapintása mind arról árulkodik, hogy a Siltech kifejezetten nagy figyelmet fordít arra, hogy az adott termék minősége és esztétikai megjelenése szoros kapcsolatban álljon egymással és megtiszteli a felhasználót azzal, hogy a kábelek árával arányos felhasználói élményt biztosít a számukra. A kábelek minden egyes eleme, tulajdonsága, az igen szigorú minőségellenőrzés kivételesen magas minőséget sugall. Elég csak megérinteni a kábel köpenyét, végigsimítani az ujjunkat a tükörfényes ródium bevonatú csatlakozókon, megcsodálni a kidolgozás osztályon felüli minőségét, hogy megbizonyosodhassunk arról, hogy itt bizony több mint értékarányos szolgáltatást nyújtott a gyártó. A Classic Legend kábelek emellett igen hajlékonyak, kezesek, könnyen csatlakoztathatóak, gond nélkül vezethetőek be az állványok szűk bejáratain, vagy bújtathatóak át a hajlatokon, ahol szükséges. Persze meglehet, hogy sokan úgy vélik majd, hogy nem a cicoma, hanem a nyújtott teljesítmény, az adott kábel zeneisége, a hangok hiteles tolmácsolása számít. Én viszont úgy vélem, hogy a csúcskategóriás audió termékeknél is igaz az, hogy akkor tökéletes a birtoklás élménye, ha a fül és a szem is lehető legtöbbet kapja.

A csúcskategóriás hangzású eszközök világa olyan terület, ahol valójában csak a személyes élmények, benyomások és persze az esetleges pénzügyi korlátok számítanak, szabnak határt. Legendává válhat-e vajon ezen a területen A Classic Legend? Az idő adja majd meg a választ. A magam részéről ehhez csak annyit tehetek hozzá, hogy ez a termék minden korlátozástól mentes, csodálatra méltóan hiteles, mindenféle torzulás, fedettség nélküli igazi zeneiséggel örvendezteti meg a használóját, ezeket a kábeleket használva a zene szívét-lelkét ismerhetjük meg. A saját, sok éves tesztelői és zenehallgatói tapasztalatom alapján állítom, hogy a nagyon jó és a legeslegjobb kábelek közötti mezsgye igencsak szűkre szabott. A Siltech a Classic Legend kábelekkel tökéletes biztonsággal talált be ennek a szűk térnek a közepébe. Olyan terméket alkotott, amely jó eséllyel veheti fel a versenyt az ezen a terepen küzdő bármely, akár az öt számjegyű árcédulát hordozó csúcstermékekkel is. Az én világomban, ahol az árat legalább annyira figyelem, mint az érte kapott teljesítményt úgy látom, hogy aligha kérhetnék annál többet, mint amit ezek a kábelek nyújtani tudnak. Éppen ezért minden fenntartás nélkül igen melegen ajánlom azokat.

Rich Maez és John Baker, a Siltech amerikai forgalmazója, a Monarch Systems alapítói:

 

-         Hogyan, miért jött létre a Monarch Systems?

A cég megalapítása előtt sokat beszélgettünk a viszonteladói hálózatokról és arra jutottunk, hogy vannak még fehér foltok az Egyesült Államok piacán az import és a forgalmazás terén. Sok olyan forgalmazót találtunk, aki ugyan nagy mennyiségben importált különféle, amúgy piacképes terméket, de elmulasztotta kiépíteni a forgalmazáshoz szükséges viszonteladói hálózatát, így csak ült a raktárában felhalmozódott eszközökön. Nem volt bemutató termük, ahol a lehetséges vásárlók megismerkedhettek volna a termékekkel, de sok olyan forgalmazóval is találkoztunk, aki nem tudta a piac egészét megdolgozni, mindenhová eljuttatni a termékeit. Felderengett, hogy vélhetően mi képesek lennénk arra, hogy mindezt jobban, hatékonyabban végezzük. Mivel mindketten gyártói háttérrel rendelkeztünk és pontosan ismertük azt, hogy mi szükséges ahhoz, hogy a termék vevőre találjon, úgy gondoltuk, hogy képesek lennénk egy kreatív marketinggel és fegyelmezett üzleti tervvel egy sikeres forgalmazói hálózat kiépítésére. Természetesen az a vágy is ösztönzött bennünket, hogy valami olyasmit csináljunk, ami mindkettőnk számára örömet szerez, miközben a termék vásárlói is nyernek az általunk értékesítendő termékekkel. Mindezek motiváltak abban, hogy létrehozzuk a vállalkozásunkat. Az importot és a forgalmazást a Chario márkával kezdtük és azóta több terméket vittünk sikerre ezen a hatalmas piacon.

 

-         A sokéves gyártói tapasztalatuk révén több oldalról is alapos betekintést nyerhettek a csúcskategóriás audió eszközök világába. Mégis mi teszi egyedivé az Önök forgalmazási tevékenységét?

A korábbi évek során kiskereskedelmi tapasztalatokra is szert tettünk, így pontosan tudtuk, hogy mit vár el egy viszonteladó a forgalmazótól: teljes körű, azonnali és hatékony támogatást, alapos és precíz ismertetést, oktatást az értékesítendő termékekre vonatkozóan, hogy meg tudják válaszolni a vevőik esetleges kérdéseit és persze rugalmas, problémamentes kapcsolatot a forgalmazóval. Gyártóként azzal is tisztában voltunk, hogy mit kíván egy gyártó a termékeit forgalmazótól: egy hatékony és teljesítőképes forgalmazói hálózat kiépítését, hatékony marketing munkát, stb. Mivel mindkét területen volt tapasztaltunk, így tudtuk, hogy mik az elvárások és mit hogyan kell csinálnunk ahhoz, hogy azokat teljesíteni tudjuk és ugyanakkor a gyártók velünk szemben támasztott követelményeinek is a legmagasabb szinten meg tudjunk felelni. Igen sokat segített az is, hogy a kerítés mindkét oldalán lévő világot ismertük, hogy tisztában voltunk azzal, hogy mi kell mindkét oldalon a zökkenőmentes, hatékony kapcsolattartáshoz. A Monarch System feladata, hogy a gyártók és a forgalmazók elvárásainak is a lehető legnagyobb mértékben megfeleljen, sőt lehetőség szerint túl is teljesítse azokat.

 

-         Sokan a gyártó és a kiskereskedő közötti hídnak látják a forgalmazót. Önök is így látják?

Olasz hangsugárzó gyártót, dán erősítőgyártót, lengyel állvány- és tartozékgyártót és holland kábelek gyártóját képviseljük az amerikai piacon. Mindegyik gyártó elég jól ismeri a lehetséges piacát, a sajtót, az ügyfélbázisát, de nem rendelkeznek az adott piac megdolgozásához szükséges egyedi tudással és ismeretekkel. Éppen ezért van szükségük arra, hogy az adott piacot tökéletesen ismerő forgalmazó segítsen a termékeiket elhelyezni az adott területen. Ismert dolog, hogy az USA és Kína a két legnagyobb audió felvevő piac a világon, de mindkét piac teljesen másképp működik. Az egyik területen sikeres forgalmazó vélhetően megbukna a másik piacán, miután teljesen más a két régió üzletviteli gyakorlata. Ez nyilvánvalóan a kisebb piacokra is igaz, mindenütt megvannak a sajátos „játékszabályok”, a sajtóval és a viszonteladókkal való hatékony együttműködés szabályai is eltérőek. A mi dolgunk, hogy megismerjük és hatékonyan alkalmazni tudjuk a saját piacainkon ezeket a szabályokat és így megfeleljünk a gyártó és a piac elvárásainak. Jó kapcsolatot kell kiépítenünk a sajtóval, a kiállításszervezőkkel és a viszonteladókkal, a véleményformálókkal, hogy sikeres lehessen a termékforgalmazás., hogy hatékonyan és pontosan jussanak el a gyártó üzenetei a piachoz. Emellett természetesen az import- és belső forgalmazási logisztikát is tökéletesen értenünk és gyakorolnunk kell.

Természetesen sokat segít a munkánkban a viszonteladóktól és a piactól kapott visszajelzés és meg kell találnunk a módját annak is, hogy ezt a gyártókkal szemben is érvényesíteni tudjuk, hogy pontosan azt a terméket kapjuk, amit a piac vár tőlünk. Ez segít a termékfejlesztésben, a piacépítésben és ugyanakkor az ügyfél megelégedettség mértékét is nagymértékben javítani képes.

MEGJELENT A SOLID TECH BASE OF SILENCE

MEGJELENT A SOLID TECH BASE OF SILENCE!!!
 
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a mai audio rendszerek olyannyira fejlettek, hogy komoly figyelmet kell fordítani a külső és a belső rezgések és rezonanciák hatására.
 
A Base of Silence egy önálló szigetelő polc, amelynek célja, hogy bármilyen hifi berendezést elszigeteljen a nemkívánatos rezgésektől. Használja ezt a polcot önálló szigetelőként bármely HIFI állvány tetején, vagy használja erősítő állványként egyenesen a padlón.
 
Az izolációs rendszer négy különálló izolátor egységet tartalmaz, és az izolátor talpa parafa védelemmel van ellátva. Minden egyes szigetelőegység 12 rugóval terhelhető a terhelés függvényében, ami azt jelenti, hogy egy talapzatban maximum 48 rugó található.
 
Az alapot legfeljebb 90 kg-os terhelésre készítik elő. Extra rugók hozzáadhatók, és növelik a 180 kg-os maximális terhelést.  A legkönnyebb terhelés, amely hallható szigetelési hatást biztosít, 8 kg.
 
A csend alapja egy szendvicspanelből áll, négy beépített szigetelővel. A szendvicstábla mérete: 435 mm x 495 mm x 60-70 mm. A szigetelő polc 30 mm-es MDF-ből, 3 mm-es parafából és felül 19 mm-es furnérozott HD MDF-ből áll.
 
A Silence alapja hatféle lakk/furnér változatban kapható(fekete, fehér, dió, cseresznye, tölgy, fekete tölgy).
 
A szintező elhelyezése opcionális, a rövid vagy a hosszú oldalon is elhelyezhető.

MEGJELENT A PHASEMATION EA-320

 

MEGJELENT A PHASEMATION EA-320!!!

 

Teljesen diszkrét, minden elemében szimmetrikus, visszacsatolás nélküli hangszedő illesztő erősítő, amely az élő zenét és az alkotó szenvedélyét olvassa ki a lemez barázdáiból

 

A termék rövid bemutatása és koncepciója

 

Fejben tartva azt, hogy „sokkal több rejlik az analóg technikában” egy újabb taggal bővítettük a hangszedő illesztő elektronikáink családját: Az analóg lemezek szerelmeseinek egy újabb visszacsatolásmentes hangszedő illesztő erősítőt alkottunk.

Örömmel jelentjük be készülékcsaládunk új tagját, az EA-320 modellt, ami egy középkategóriás, félvezetős hangszedő illesztő erősítő, amely a többi készülékünk tudásának javát ötvözi tovább tökéletesített áramkörökkel, kifinomult hangzásminőséggel és új funkciókkal.

A készülék legfőbb jellemzői

 

I.      10 mm-es vastagságú alumínium lemezt használtunk a készülék előlapjához. Megjelenési képe elegáns, az EA550 és EA350 készülékeinkhez hasonló szerkezeti felépítéssel.

A készülékház megerősített fémszerkezet, az előlapja egy 10 mm vastag alumíniumlap, a talplemez 1,2 mm vastag acéllemez, az oldalfala és a tetőlemeze 1,2 mm vastagságú acéllemez. Mindez együtt a belső merevítésekkel együtt stabil, kellőképpen merev készülékházat eredményezett.

A készülék lábai nehéz fémtömbből készültek, amely hatékonyan védi a készüléket a kívülről jövő rezgések ellen.

II.    V-I / I-V átalakító típusú teljes mértékben szimmetrikus, visszacsatolásmentes, diszkrét elemekből épített erősítő áramkörök

A félvezetős és az elektroncsöves erősítők egyaránt általában negatív visszacsatolású erősítők, a működési elvük szerint folyamatosan ellenőrzik a bejövő és a kimenő jelet. Mivel valójában csak bemenő jelet dolgoznak fel, viszonylag alacsony költséggel gondos alkatrészválogatással nagy pontosságú, precízen működő erősítők készülhetnek ezen elv alapján. Ugyan-akkor a visszacsatolás révén a bemenő és a kimenő jel között csekély, de mérhető időeltolódás van, ami elméletileg nem korrigálható, éppen ezért egyéb zavarok mellett tranziens intermodulációs torzítást eredményez, ami miatt a visszacsatolást alkalmazó erősítők sohasem lehetnek teljesen tökéletesek.

A félvezetős és elektroncsöves Phasemation erősítők esetében nem alkalmazunk negatív visszacsatolást. A vissza-csatolásmentes erősítők esetében nem mérhető időeltolódás, így nagyobb eséllyel készülhet ezen az elven nagy pontosságú és hitelesen megszólaló erősítő, amennyiben megfelelően választjuk meg az alkatrészeket, a legkorszerűbb gyártástechnológiát alkalmazzuk és gondosan megtervezett, nagy pontosságú áramköröket építünk. Mindezek eredményeként a megszólaló hang 100 %-ig a bemenő jel, hangzásminőségét tekintve maradéktalanul képes visszaadni az eredeti felvétel szellemét, dinamikáját és a legfinomabb részleteit.

III.   A készülék legfőbb jellemzői

1)    A készüléken két bemenet található, mindegyik kapcsoló állásától függően MM, vagy MC hangszedő jel fogadására egyaránt alkalmas.

2)    Visszacsatolás nélküli CR2 típusú alulvágó szűrőt építettünk a készülékbe.

A készülék a meggörbült, hullámos lemezeket is képes torzításmentesen lejátszani, nem tapasztalható a hangszórók (mélyhangszóró) dübörgése.

3)    A készülékbe épített kapcsolóval háromféle ekvalizálási görbe közül választhatunk. A RIAA görbét sztereó felvételek, a Mono1 állást DECCA hanglemezek, a Mono 2 kapcsolóállást pedig a Columbia hanglemezek lejátszására javasoljuk. A Mono1 és Mono2 állásban mono üzemmódban működik a készülék. Ez magasabb hangzáshűségű lejátszást garantál a DECCA és Columbia lemezek esetében.

4)    A készülékbe „degauss” (lemágnesező) áramkört is építettünk.

A „degauss” funkciót választva a lemezt mintegy 30 másodpercen át játszva a készülék lemágnesezi a vasmagos, felmágneseződött MC hangszedőt, ettől érezhetően feltisztul a hangzáskép.

IV.  Kettős mono felépítés

A készülék két teljesen azonos felépítésű mono egységből készült, ennek megfelelően tökéletesen azonos hangzás-karakterrel és jelszinten szólal meg a bal és a jobb csatorna.

V.    A gyártásához gondosan válogatott, csúcsminőségű alkatrészeket használunk

1.    A bemenő jelnél:

A)     A készülék elektronikus elemeihez 1 %-os pontosságú fémfilm ellenállásokat és a kiváló hangzásukról ismert és elismert, dielektrikumként ezüstözött Micar-lemezeket használó Micar kondenzátorokat építettünk a készülék hangzása szempontjából kritikus fontosságú RIAA illesztő egységbe. Ezek az alkatrészek elsősorban a STEREO ekvalizálási görbe esetében nyújtják a tudásuk javát.

B)     Az erősítő áramkörökben ELNA SILMIK elektrolit kondenzátorokat használunk a lehető legjobb hangzás biztosítására. Az ebbe a fokozatba épített ellenállások 1 %-os tűréshatárú fémfilm ellenállások.

2.    Az erősítő egységben:

A)     Igen alacsony a kapcsolási zaj, mindenütt Rohm SIC diódákat építettünk be, amelyek kiváló hangzást biztosítanak.

B)     Nagyméretű, csúcsminőségű elektrolit kondenzátorokat használunk, fém, Nichicon alacsony ellenállású elektróda-fóliákkal a kommutáló kondenzátorok esetében.

A csatoló kondenzátor ELNA SILMIC II elemet használ.

C)     A nyomtatott áramköri kártyákon alacsony zajú zéner diódákat használunk olyan söntszabályozókkal, amelyek kizárják a visszacsatolást, eredményeként villámgyors és igen gyors erősítő áramköröket hoztunk létre.

D)     A hálózati transzformátor alacsony fluxusveszteségű R-magos csúcsminőségű transzformátor.

 

A készülék műszaki adatai

 

A készülék funkciója

V-I/I-V átalakító típusú, teljesen szimmetrikus felépítésű, visszacsatolásmentes ekvalizáló erősítő

Bemenő jel

MM

MC

Bementi érzékenység

2,5 mV

0,13 mV

Megengedett hangszedő bemeneti impedancia

max. 47 kOhm

470 Ohm

Erősítési tényező

38 dB

64 dB

Bemenő jelátalakítás jel/zaj aránya

-120 dBV

-140 dBV

Névleges kimenő feszültség

200 mV (1 kHz-en)

Eltérés az ideális görbétől

±0,5 dB (20 Hz – 20 kHz között)

Tápfeszültség igénye

USA:100 V AC, 60 Hz

Európa/Ázsia: 230 V AC, 50-60 Hz

A készülék méretei

286 mm széles x 93 mm magas x 252 mm mély

A készülék tömege

3,9 kg.

 

 

MEGJELENT A PHASEMATION T-320

MEGJELENT A PHASEMATION T-320!!!

Kapcsolóval ellátott csúcsminőségű MM/MC illesztő transzformátor, amely az MC hangszedőkre optimalizálva az élő zenét és az alkotó szenvedélyét olvassa ki a lemez barázdáiból

A termék rövid bemutatása és koncepciója

Korábban, 2020-ban már nagy sikerrel hoztuk forgalomba a T-550-es transzformátorunkat, amely ugyancsak az MM és MC hangszedők közötti váltásra szolgáló kapcsolóval volt ellátva. A T-320 ugyanilyen 10 mm vastag alumínium előlappal készült és minden tudásunkat felhasználva úgy alkottuk meg, hogy csúcsminőségű hangzást biztosítson.

 

A készülék legfőbb jellemzői

 

1.  A T-550-eas modellnél jól bevált erős, vastag falú készülékházba épített készülék.

A készülék előlapja egy 10 mm vastagságú merev alumíniumlap. A készülék háza 1,2 mm vastag, rézzel bevont acéllemez, a készülék fedele pedig ugyancsak 1,2 mm-es vastagságú rézzel bevont fémlemez. A készülék összeszereléséhez nem mágnesezhető rozsdamentes acélcsavarokat használtunk, ez biztosítja a készülékház megfelelő merevségét és egyben véd a mágneses torzulások ellen is.

2.  Saját fejlesztésű osztott tekercselésű MC illesztő transzformátor a készülék lelke

Ennél az illesztő transzformátornál is a korábban már bevált osztott tekercselési technikát alkalmaztuk. Alacsony veszteségű, ultravékony rézhuzalt tekercselünk egy nagyméretű, 0,2 mm-es vastagságú permalloy anyagból készült EI magra. Ez széles frekvenciaspektrumban is kiváló frekvencia átvitelt és fázisjellemzőket garantál. Az illesztő transzformátor tökéletesen lienáris marad az alacsony frekvenciákon, rendkívül magas az erősítési tényezője, ezáltal csökken a fázistorzulás a hallható hangtartományban, bámulatosan jó a térleképezése, a hangszerek és előadók helye pontosan azonosítható a színpadon, a teljes frekvenciasávban életszerű, természetes a megszólalás.

3.  Kapcsolóval válthatunk az MM és MC hangszedő üzemmód között

A készülék előlapján található kapcsolóval válthatunk az MM és MC hangszedő üzemmód között.

 

A készülék műszaki adatai

 

A legjobb hangszedők kimeneti impedanciája*1

1,5 – 40 ohm

Terhelő impedancia

47 kohm

Erősítési tényező

26 dB

Frekvencia átvitele

10 Hz – 50 kHz (±2 dB)

Erősítési tényező

139 mm széles x 92 mm magas x 134 mm mély

A készülék méretei

1,3 kg.

A készülék tömege

 

Be-/kimeneti aljzatok (RCA)

Aranyozott aljzatok

*1 A transzformátorral csak 1,5 – 40 kohm közötti kimeneti impedanciával rendelkező hangszedők használhatóak!