Megjelent az Advance Paris X-D500 EVO!!
X-D500 EVO - CD MEGHAJTÓ
Az X-D500 a legfontosabb feladatára, a CD-lemezen tárolt digitális információ lehető legtisztább kiolvasására összpontosító kiváló minőségű CD meghajtó, futómű.
A digitális/analóg jelátalakítást egy külön digitális/analóg jelátalakítóval (DAC), vagy egy digitális bemenettel is rendelkező erősítővel kell elvégezni.
A lineáris tápegységben 2 toroid transzformátort találunk, az egyik a mechanikai szerkezetet, a másik pedig az elektronikát látja el árammal. Ennek megfelelően mind a lemez mozgatását és a mechanikát működtető egységek, mind pedig a lemezen tárolt információ kiolvasását és feldolgozását végző, valamint a mechanikát vezérlő elektronikai egységek csúcsminőségű tápfeszültség ellátásban részesülhetnek.
A felskálázási funkció révén a lemezről kiolvasott eredeti digitális jelet (16 bit/44,1 kHz) nagyfelbontású jellé (24 bit/96 kHz, vagy 24 bit/192 kHz) alakíthatjuk.
Az X-D500 különlegesen merev, a mechanikai rezgéseket csillapító házat kapott. A tökéletes árnyékolás érdekében mindegyik elektronikai kártya önálló rekeszben, a többitől elválasztva van beépítve.
A készüléken koaxiális (RCA), optikai (TOSLINK) és AES / EBU (XLR) digitális audió kimenet található. Az X-D500 formájában csúcskategóriás CD meghajtóval gazdagíthatja a Hi-Fi rendszerét.
A készülék minden más termékünkkel kompatibilis (az X-150 BT kivételével), így továbbra is élvezheti a kiváló hangminőséget szolgáltató CD-lemezeket a rendszerében.
A KÉSZÜLÉK MŰSZAKI ADATAI |
|
Hálózati tápfeszültség igénye |
115 / 230 V, 50 Hz |
Áramfelvétele készenléti üzemmódban |
Legfeljebb 0,5 watt |
Legnagyobb üzemi áramfelvétele |
16,1 watt |
A transzformátorok teljesítőképessége |
15 / 25 VA |
A transzformátorok típusa |
2 darab toroid |
Digitális kimenetek |
Koaxiális (75 ohmos RCA) |
|
Optikai (TOSLINK) |
|
AES /EBU (110 ohmos XLR) |
Infravörös távvezérlő |
Igen |
Kapcsoló bemenet |
1, 5-12 V |
Felskálázás |
Igen (24 bit/96 kHz, illetve 24 bit/192 kHz) |
Tartozék |
Hálózati tápkábel |
A készülék méretei |
43,1 cm széles x 10,9 cm magas x 37,2 cm mély |
A csomagolás mérete |
44,5 cm széles x 17,5 cm magas x 53,5 cm mély |
Bruttó tömege |
9,6 kg |
A készülék tömege |
8,2 kg |
Modellszáma |
X-D500 EVO |
A készülék előlapja |
Akrilüveg |
EAN kódja |
3760179292251 |
|
|
Megjelent az Advance Paris X-CD1000 EVO!!
X-CD1000 EVO - ELEKTRONCSÖVES CD-JÁTSZÓ – DIGITÁLIS/ANALÓG JELÁTALAKÍTÓ
Az X-CD1000 EVO egy közös készülékházba épített elektroncsöves CD-lejátszó és egy digitális/ analóg jelátalakító (DAC). Az alapja a kiváló képességekkel rendelkező X-CD1000 lemezjátszó, ezt egészítettük ki koaxiális (RCA) és optikai (TOSLINK) digitális bemenetekkel, amelyhez egyéb digitális forráskészülékeket, például digitális adatfolyamkezelő készüléket, Blue-Ray lejátszót, vagy más egyéb digitális audió kimenettel rendelkező egységet csatlakoztathat. Az RCA és XLR analóg audió kimeneten elektroncsöves áramkör szolgáltatja a összehasonlíthatatlanul zenei, mindenféle digitális agresszív jellegtől mentes jelet. A többi Advance Paris termékhez hasonlóan az X-CD1000 EVO is rendkívül gondosan megépített, toroid transzformátor alapú lineáris tápegységgel készült. Az X-CD1000 EVO különlegesen merev, a mechanikai rezgéseket csillapító házat kapott. A tökéletes árnyékolás érdekében mindegyik elektronikai kártya önálló rekeszben, a többitől elválasztva van beépítve. Ilyen módon a CD-játszó mechanika is tökéletesen elkülönül a készülék többi áramkörétől. A készüléken koaxiális (RCA), optikai (TOSLINK) és AES / EBU (XLR) digitális audió kimenet található. Az X-CD1000 EVO formájában csúcskategóriás CD-játszóval/jelátalakítóval gazdagíthatja a Hi-Fi rendszerét.
A KÉSZÜLÉK MŰSZAKI ADATAI |
|
Hálózati tápfeszültség igénye |
115 / 230 V, 50 Hz |
Áramfelvétele készenléti üzemmódban |
Legfeljebb 0,5 watt |
Legnagyobb üzemi áramfelvétele |
30 watt |
A transzformátor teljesítőképessége |
50 VA |
A transzformátor típusa |
Toroid |
Digitális kimenetek |
Koaxiális (75 ohmos RCA) |
|
Optikai (TOSLINK) |
|
AES /EBU (110 ohmos XLR) |
Elektroncsöves analóg audió kimenet |
RCA /XLR |
Torzítása |
0,008 % |
Jel/zaj aránya |
103 dB |
Csatorna elválasztása |
101 dB |
Infravörös távvezérlő |
Igen |
Kapcsoló bemenet |
1, 5-12 V |
Tartozékok |
Hálózati tápkábel és infravörös távvezérlő |
A készülék méretei |
43,1 cm széles x 10,9 cm magas x 37,2 cm mély |
A csomagolás mérete |
44,5 cm széles x 17,5 cm magas x 53,5 cm mély |
Bruttó tömege |
9,2 kg |
A készülék tömege |
8,0 kg |
Modellszáma |
X-CD1000 EVO |
A készülék előlapja |
Akrilüveg |
EAN kódja |
3760179292091 |
|
|
MEGJELENT A LUMIN U2 MINI!
LUMIN U2 MINI – A DIGITÁLIS JELÁTALAKÍTÓJA TÖKÉLETES PARTNERE
Digitális adatfolyam kezelési protokollok:
A támogatott audió fájl-formátumok:
Támogatott mintavételezési frekvenciák és bit-mélységek:
Felskálázási ráták és bitmélységek:
Az alkalmazás szolgáltatásai:
Támogatott vezérlőeszközök:
Digitális audió kimenet:
Usb:
SPDIF:
A készülék kivitele:
A tápegység:
Egyéb információ:
KÉSZÜLÉKTESZT
Phasemation PP-200 MC hangszedő
i van a japán mozgótekercses hangszedőkkel? Annyit tudunk, hogy a világnak annak a részén számtalan kisebb-nagyobb vállalkozás fejleszti és gyártja ezeket a legprecízebb és legkifinomultabb HiFi szerkezeteteket, olyannyira, hogy vélhetően Japánban a legmagasabb az egy lakosra eső helyben gyártott MC hangszedők száma. Az a meglátásom, hogy ennek magyarázata az apró részletekre való kivételes odafigyelés lehet, hiszen e nélkül szinte lehetetlen lenne ilyen kényes eszközöket, mint a hangszedőket gyártani. A másik érdekesség, hogy az olyan nagy múltú cégek, mint a már 1970 óta tevékenykedő Phasemation szinte ismeretlen a világ ezen a részén. Ez meg mitől lehet? Talán a teljes termékmennyiségét felvette a hazai piac?
A magyarázat: Nem ezen a néven kezdte a gyártást-fejlesztést a Phasemation. Az eredeti cégnév Kyodo Denshi System volt és a kezdetekben elektronikus mérőeszközöket gyártott, mielőtt a mágneses eszközök tesztelésére alkalmas eszközök fejlesztésébe fogott volna. Csak a 90-es években tette meg az első lépéseket az audio világ fele, amikor is OEM alapon, vagyis nem saját márkanevek alatt történő gyártás formájában MC illesztő transzformátorok, D/A és A/D jelátalakítók fejlesztésébe és kisszériás gyártásába kezdett. Azt meg csak találgatni tudom, hogy hány ilyen cég volt már akkor a piacon… A cég csak 2002-ben jelent meg a saját Phase Tech márkanév alatt a P-1 típusú mozgótekercses hangszedőjével, amit két évvel később követett a P-3 modell. Ezzel együtt terjesztette ki a tevékenységét ekvalizátorok és hangszedő illesztő erősítők, egységek gyártására. Röviddel ezután a Phase Tech az erősítőgyártás és a digitális audio készülékek előállítása területére is kimerészkedett és még azelőtt megjelent az első USB DAC készülékével, mielőtt a nevét 2010-ban a ma is használatos Phasemation cégnévre változtatta volna. Azóta a gyártó folyamatosan bővíti a mozgótekercses hangszedő választékát, de továbbra is gyártja a Japánban igen népszerűvé és keresetté vált analóg elektronikáit, hangszedő illesztő egységeit. A PP-200 a legutóbbi és a legolcsóbb sztereó hangszedője. Ez a hangszedő könnyen megkülönböztethető a kék színéről, hiszen a cég összes többi hangszedője Henry Ford kedvenc mélyszürke színű köntösbe van bújtatva.
A hírek szerint a PP-200 a csúcskategóriás PP-2000 alapjaira épült és a gyártótól kiszivárgott információ szerint “annak az esszenciáját tartalmazza”. A lelke egy neodimium mágnes áramkör, amelyet a nemkívánatos rezgések ellen tökéletesen védett szerkezetbe építettek be, hogy “a lehető legközvetlenebb hangzást érhesse el”. Ezen az árszínvonalon teljesen szokatlan módon boron a tűszár, legalábbis a tudomásom szerint senki sem gyárt ezen az árszínvonalon a versenytársak közül ilyen boron-alumínium öszvérszerkezetű hangszedőt, ahol a hangszedő tű által kiolvasott leheletfinom rezgéseket ilyen anyag összetételű szerkezet vinné át a mágneses mezőben mozgó tekercsre. Széles körben használják a boront többek között a síkképcsöves megjelenítőkben, a neodimium mágnes is számos termékben megtalálható, de a más egyéb anyagból készülteknél messze merevebb boron tűszárat csak a sokkal drágább hangszedőkben találunk.
A Phasemation által használt boron tűszár átmérője mindössze 0,26 mm. A látható végébe egy egyenes vonalban végződő gyémánttűt illesztettek olyan módon, hogy a lemezre engedve és oldalról nézve nem is látszik a tű. Nem is tudná a hangszedőt a kezelője a lemez adott felvételére helyezni, ha nem lenne egy keskeny függőleges rés a hangszedő testébe vágva. A hangszedő háza maga rendkívül merev, duralumíniumból kimart test. A duralumínium hosszú idő alatt kikeményedett speciális alumíniumötvözet. A PP-200 talplemeze és köpenye is ebből az anyagból készült, emiatt lett 10,5 gramm a hangszedő tömege.
A javasolt 1,7 – 2 grammos tűerővel és a közepes engedékenységével ez a hangszedő gond nélkül hasz-nálható a legtöbb modern hangkarral. Mivel azonban japán gyártmányú, ez is nélkülözi az egyéb forrásból származó hangszedők néhány apró finomságát, például a menetes szerelőfuratokat. Fogalmam sincs, hogy a japánok miért nem látják el a hangszedőiket ezzel a sok könnyebbséget jelentő aprósággal, de szemlátomást a legtöbb japán hangszedő gyártó nem akar tudomást venni a csavarok és anyák néhány fontos jellemzőjéről. A csavarok ugyan itt is hatlapfejűek, de az Isten tudja csak, hogy hol lel az átlagos felhasználó megfelelő szerszámot ahhoz, hogy megfogja ezt az aprócska csavarfejet, amíg rá nem szorítja alulról az anyát. Egyébként szó se róla, igen tetszetős a hangszedő kivitele és igen szemrevaló kis bőrözött ékszerdobozban érkezik, a japán termékeknél megszokott igényes kidolgozási minőségben.
Ennek a mozgó mágneses hangszedőnek szokatlanul alacsony, mindössze 4 ohm a kimenő impedanciája, így elméletileg 40 ohmos bemenő impedanciájú hangszedő illesztő egységre lesz szükség hozzá, ami messze alacsonyabb érték, mint amit a legtöbb aktív erősítőn találunk. Vélhetően a legjobb megoldás a hangszedő és az erősítő közé iktatni egy megfelelő illesztő transzformátort. Ilyet bőven találunk a Phasemation katalógusában (a cég 4 modellt is kínál). A belépő szintű T-320 például 1,5 – 40 ohm kimeneti impedanciájú hangszedők fogadására alkalmas. Én magam mindig sokat nyűglődtem azzal, hogy búgásmentes jelet kapjak a hangszedő – illesztő transzformátor – hangszedő jelet fogadó egység láncban, így nincs is a készletemben illesztő transzformátor. A hangszedő teszteléséhez a nagyra nőtt és csodálatos teljesítményre képes Tom Evans Groove+ SRX MkII MC hangszedő illesztő egységemet választottam a legalacsonyabb, 112 ohmos bemeneti impedanciát állítottam be és reméltem a legjobbakat.
Bejött a számításom, de a zene élvezetéhez előbb be kellett szerel-nem a PP-200-as hangszedőt a Rega Planar 10-es lemezjátszóm karjába, amihez viszont keresnem kellett egy nehezebb ellensúlyt, mivel a Phasemation PP-200 csaknem kétszer olyan nehéz, mint az eredetileg a karban lévő Aphelion 2 MC hangszedőm. Ugyancsak jelentősen meg kellett növelnem a (skating) besodródást gátló erőt, de ez már nemcsak a hangszedő tömege, inkább a tű profilja miatt vált szükségessé. A leszorító erőt lényegesen nagyobbra állítottam be, mint a gyártó által javasolt tartomány középértéke és egy pár lemezoldalt némán hallgattam, hogy bemelegedjen, bejáródjon a hangszedő. Miután „élesre” kapcsoltam a rendszert, meglepetéssel tapasztaltam, hogy messze többet nyújt ez a hangszedő, mint amennyit az ára szerint kapni véltem: A PP200 igencsak jól végzi a dolgát: tökéletesen tapogatja le a lemezbarázda görbületeit és alakítja át az így keletkezett rezgéseket elektromos jelekké. Az első pillanatban ugyan úgy tűnt, hogy a hangszedő enyhén kiemeli a felső középtartományt, ami főleg az elektromos gitárok, cintányérok és számos énekhang esetében tapasztalható. Emellett a megszokottnál kicsit több testet ad a legmélyebb hangoknak. Ezek csak az első benyomások voltak és hamar megszokja a fülünk és helyre teszi az igazi hangzásegyensúlyt. Pár lemezoldal meghallgatása után már fel sem tűnt. Azt is tudnunk kell, hogy ez a jó képességű hangszedő csak mintegy harmadába kerül az MC hangszedők szokásos árának és emiatt nyilvánvalóan vállalnunk kell bizonyos kompromisszumokat, de ez esetben ez igazán nem fájdalmas veszteség. Már csak azért sem, mert a Phasemation felső tartománya varázslatosan szép és kiegyensúlyozott. Ilyen elbűvölő magastartományt valójában csak a sokkal drágább hangszedőknél szoktunk tapasztalni, általában sokkal többet kell fizetnünk azért, hogy szépen legömbölyített, karcmentes magas hangokat élvezhessünk. Talán a boron tűszár eredményezi ezt az ebben az árkategóriában szokatlanul kifinomult tiszta, nyílt magas tartományt. Egyesek persze azt is gondolhatják, hogy ez a japán csúcskategóriás készülékeknél megszokott trükkös megoldás, de hamar rájövünk arra a legjobban vágott/préselt lemezeket hallgatva, hogy itt nincs trükk, nincs ámítás, a hangszedő hitelesen nyújtja azt az élményt a felső regiszterekben, amit eddig csak a csúcskategóriás és annak megfelelően árazott hang-szedők esetében tapasztaltunk. Persze legalább olyan fontos, hogy megfelelő színvonalú legyen a jelfogadó készülék is, de ebben a Tom Evans kiváló partnernek bizonyult, a két eszköz együttesen selymesen finom, hangzással örvendeztetett meg. Matthew Hallsall legutóbbi élő felvételét hallgatva [Salute to the Sun, Gondwana] a trombitája pontosan akkora, amekkorának lennie kell, de nem mászik az ember arcába és tökéletesen ellenpontozza az igazi rézfúvós örömzenét a Manchester Hallé Hall atmoszférája. Határozottan erős a rezesek és az ütősök hangzása, a szaxofon izgatóan édesbús hangja Coltrane érzelemdús pillanataira emlékeztet és jellegzetesen háromdimenziós hangzásélményt nyújt, ahogyan pontosan a két Bowers and Wilkins 802 D4s hangsugárzó közötti térben csendül fel. Dan Berkson Dialogues felvétele érezhetően nyitottabban, teresebben szólal meg, de nem tudtam eldönteni, hogy ez a természetes, vagy inkább a hangsugárzók varázslata, de akárhogyan van is, öröm volt hallgatni az előadást. A zongora hangja friss, de nem illékony, tökéletesen támasztja meg a mélyszekció, a cintányérok pedig adják a hangzás „levegősségét”. Próbára tettem a Phasemation letapogatási képességét is, hogy feltettem a Deja Vu (Crosby, Stills, Nash and Young) egy régi Atlantic vöröscímkés változatát és annak ellenére, hogy a lemez kissé nyersen szólt, a hangszedő hiba nélkül olvasta ki a zenei információt a mi tagadás, meglehetősen megviselt barázdákból és teljesen magával ragadóan átjött a ’Carry On’ emocionális energiája. Aligha lehetséges egy ilyenfajta időutazás egy összekarmolt CD-lemezzel, már ha egyáltalán lejátssza a CD-játszó az ilyen viharvert hanghordozót.
Ezen felbuzdulva elővettem egy másik régi lemezt is, a Rolling Stones Sticky Fingers [Rolling Stones, cipzáras lemezborító] korongját. A ’Can’t You Hear Me Knocking’ felvételén a basszusgitár és sajnos már az égi zenekarban muzsikáló Charlie Watts nagyszerű gitárriffet kiemelő dobütései pont úgy és ott szólaltak meg, ahol kell. A következő, a ’You Gotta Move’ számon Jagger az őt inspiráló blueszenészt idézve fényesen igazolta, hogy a Stones mindig is a blues világában volt és maradt otthon.
A teszt során, amikor a PP-200 hangzását digitális forrásból származó felvételekkel hasonlítgattam össze, az tűnt fel, hogy mennyire alacsony a tűzaj: szinte egyáltalán nem hallható a hangszedő teste által felerősített rezgés hangja, amikor elnémítjuk az erősítőt és ez egy igen jó dolog! Az analóg-digitális összehasonlítás során az esetek többségében az MC javára döntöttem, bár a hangszedő esetében enyhén testesebb a basszus a kelleténél, a magasak meg egy árnyalatnyit puhábbak, selymesebbek, de mindezek ellenére szinte mindig inkább a lemezjátszót, mint a CD-játszót, vagy a médialejátszót hallgattam volna. Úgy ítélem, hogy a forgalmazó, a Select Audio szerencsés kézzel nyúlt ehhez a japán Phasemation hangszedőhöz, tökéletes választásnak tűnik, hogy ezzel a termékkel egészítette ki a palettáját.
MŰSZAKI ADATAI
Típusa: Alacsony kimenő szintű mozgótekercses hangszedő
Tű/Tűszár: Egyenes vonalban végződő hegyű gyémánttű boron tűszárba szerelve.
Leszorító erő: 1,7 – 2 gramm
Terhelő impedancia: Nincs megadva
Engedékenység: 8,5 m/mN [8,5 x 10-6 dm/dyne]
Kimenő jelszint (1 kHz, 50 mm/s vízszintes irányban): 0,3 mV
Tömege: 10,5 gramm (a tűvédő nélkül)
Fogyasztói ára: 895 angol font
Gyártó: Phasemation
A gyártó honlapja: phasemation.com
Angliai forgalmazója: Select Audio
Tel.: +44-1900-601-954
Honlapja: selectaudio.co.uk
A Phasemation termékeket Magyarországon kizáróla-gos jelleggel forgalmazza:
A Siltech Classic Legend 380 Series kábelek - eszközteszt
Valóban legendás termékek!
Neil Garder írása
A Classic Legend, a holland Siltech cég gyártmánya a nagy szakmai tekintélynek és hírnévnek örvendő gyártó 1997-ben közepes árszínvonalon forgalomba került Classic Anniversary terméksorozatának alapos átdolgozásával született. A 2005-ben és 2008-ban is frissített Classic Anniversary kábelcsalád a Siltech legnagyobb darabszámban eladott termékévé nőtte ki magát. A cég alapítója, Edwin van der Kley-Rynveld és csapata nem pihent a babérjaikon, hanem tovább dolgozott a termékcsalád tökéletesítésén, így született meg a ma tesztelt Classic Legend sorozat, amely jelenleg három termékből áll: A (jelen írás tárgyát képező) 380-as, a 680-as és a 880-as kábelekből. Mindhárom kábeltípusban találunk összekötő kábeleket, hangszórókábeleket és tápkábeleket is.
A kábelcsalád legfrissebb változatában a Siltech a jól bevált ezüst-arany ötvözetű vezetőket használja, most már a G9-es (kilencedik) generációs változatában. A G9-es kábelekben is sodrott kettős koaxiális elrendezésben találjuk ezeket a vezetőszálakat, modellszámtól függően különböző számban és átmérővel. Az egyes modellek közötti méreteltérés általában másfélszeres, vagy kétszeres. Minél nagyobb az elemi szálak átmérője, annál alacsonyabb a vezető ellenállása, vagyis jobb a vezetőképessége. Sokat finomodott maga az arany-ezüst ötvözet minősége is, technológiai fejlesztésekkel még tisztább anyagot sikerült előállítani. A Siltech amerikai forgalmazója, a Monarch System két veterán szakértője, Jon Baker és Rich Maez ismertette részleteiben a G9-es változat mögött rejlő technológiát, kiemelve, hogy, az ezüst hajlamos a kristályhatárok mentén leheletvékony repedéseket előidézni. Az ezüst kristályrácsa határaihoz közeli területre bejuttatott arany feltölti ezeket a repedéseket, illetve hézagokat, ezzel mérhetően csökkent a vezető torzítása. Az évek során végzett intenzív kutatásifejlesztési tevékenység eredményeként az egyes generációkban folyamatosan tökéletesedett a gyártástechnológia. Az egyedi hőkezelés és erősáramú impulzusokkal történő edzés és néhány más beavatkozás hozadékaként folyamatosan finomodott az ezüst-arany ötvözet minősége és vezetőképessége. A G9-es változat lényegesen jobb vezetőképességgel rendelkezik, rövidebb idő kell a „beégetéséhez”, a vezetők és a szigetelőanyag kevesebb üzemóra után érik el az optimális teljesítőképességüket. A gyártó tovább tökéletesítette a hőkezelési eljárást is, az arany-befecskendezési művelet precizitása és tisztasága is érezhetően javult.
A Classic Legend termékekben az eredetileg a Siltech igen drága, referencia minőségű Crown termékcsaládjához kifejlesztett technológiát is viszontlátjuk. Ez a háromrétegű szigetelési technika, amely PEEK (poliéter-éter-keton) és Teflon rétegekből épül fel. A Siltech úgy tapasztalta, hogy az egyedi módon egymásra helyezett szigetelő anyag rétegek nagymértékben képesek csillapítani a vezető torzítását, javítják a kábelszerkezet hőstabilitását és árnyékolását, mindezek eredményeként pedig mérhetően és hallhatóan is javul a kábel hangzásminősége. Ez az egyedi szigetelési eljárás a Classic Legend kábelcsalád esetében is elsősorban a mérhető nem lineáris áramvezetési rendellenességek számát és mértékét csökkentette. Baker és Maez úgy nyilatkozott, hogy „ezek a hibajelenségek mérhetőek, ha rendelkezünk a megfelelő ismeretekkel és tudjuk is, hogy a mit akarunk mérni.”
A Monarch Systems úgy véli, hogy a Classic Legend kábelcsalád továbbra is őrizni fogja a biztos pozícióját a Siltech megfizethetőbb árszínvonalú Explorer kábelei és a termék- és árpiramis csúcsán trónoló Royal Signature és Triple Crown kábelcsalád között.
A teszt során számos, nálam megtalálható referencia minőségű kábellel hasonlítottam össze a Classic Legend kábelt, a teszthez a legjobb minőségű média lejátszókat, így például a dCS Bartók és a Lumin S1 készülékét, többféle erősítőt, többekközött az Aesthetix Mimas integrált erősítőjét, a Bryston (ebben a számban tesztelt) BR-20-as előerősítőjét és a Bryston 3B Cubed kettős mono teljesítményerősítőjét, valamint az egyedileg módosított ATC hangsugárzókat és a vadonatúj (nemsokára tesztelésre kerülő) Monitor Audio Silver 300 hangsugárzóit használva.
Ami a kábel hangzásminőségét illeti, a Classic Legend minden kétséget kizáróan tudja azt, amit tudnia kell és nem teszi azt, amit nem is kellene tennie. Elsősorban a magas- és a felső középtartománya kimagaslóan jó. Ezzel együtt semmilyen oda nem való kiemelést, elszínezést, túlhangsúlyozottságot sem tapasztaltam a felső regiszterekben és a mélyei is mentesek a szélsőséges beütésektől. A megszólalása a teljes hallható hangspektrumban kiegyensúlyozott, természetes, szinte hibátlan a teljesítménye. Kedvenc lemezeim, köztük számos olyan felvétel, amely erősen próbára teszi a rendszereket és bővelkedik finom, nehezen reprodukálható apró, de fontos részletekben, korábban ritkán tapasztalt részletgazdagsággal, „elevenséggel” szólaltak meg. A Classic Legend kábel a referencia minőségű elemekből felépített rendszerem mindegyik tagját hozzásegítette a tudása legjavának megcsillogtatásához, anélkül, hogy saját hangot adott volna nekik, a produkció a transzparencia magasiskoláját mutatta be.
A Classic Legend kábelek tökéletes élethűséggel szólaltatták meg a zenét, semmit sem adtak hozzá, semmit sem vettek el belőle, az apró, leheletfinom részletek is hallhatóvá váltak és mérnöki pontossággal képezték le a teret. Hibátlanul azonosíthatóvá vált az előadók helye a színpadon. A hangzásélmény olyanná nemesedett, mintha a koncerten az első, vagy a második sorban, közel a zenekarhoz ültem volna. A másik legfontosabb, amit azonnal érzünk, hogy a Classic Legend semmit sem ad hozzá a zenéhez, a legkisebb mértékben sem színezi el azt. A hihetetlen transzparens megszólalás elvileg ridegebbé, színtelenné tehetné a hangzást, de itt ennek nyomát sem tapasztaltam, ezek a kábelek sem nem sötétítik, sem nem fényesítik a hangot. Éppen a semleges megszólalássukkal kíméletlenül feltárják a rendszer esetleges hibáit, így ha gyenge, vagy bizonytalan a rendszere mélyhang átvitele, a Classic Legend kábel kíméletlenül szembesíti majd ezzel a hibával, de ugyanúgy a közép-, vagy magastartományban is megmutatja a rendszer esetleges gyengeségeit. A Classic Legend kábelek nem arra valóak, hogy elleplezzék, vagy kozmetikázzák a rendszer apróbb-nagyobb hibáit, hogy megszépítsék a rendszere esetleg nem teljesen koherens hangzását. Mint a nagyfelbontású videón, itt is a valóság tükörképét látjuk. Emiatt azután nem mindig lesz boldog attól, amit hall…
A kritikus zenehallgató a legkönnyebben a magastartomány esetleges torzulásait, nem pontos leképezéseit veszi észre. A legtöbbször az énekhangon tapasztalhatunk sok rendszernél némi maszatolást. A hegedű és a rézfúvósok hangzása vékonyodhat el, vagy válhat túlfényezetté, a cintányér hangja veszítheti el az igazi fémes csengését. De nem a Classic Legend kábeleket hallgatva! Ezek a kábelek a legtranszparensebb és legkevésbé színezett hangzású kábelek, amelyeket volt szerencsém hallani. Úgy érzem, hogy a Siltech kábelek tökéletes harmóniában és pontosan a megfelelő levegősséggel szólnak. Semmi sem torzul, a zene finom rezdülései, tranziensei pontosan a helyükön maradnak és szólalnak meg, semmit sem csillapít, semmit sem hangsúlyoz túl a zene legapróbb részleteiből sem. Az altszaxofon pontosan olyan hátborzongatóan szólal meg, mint az élő előadásokon hallhatjuk, a hegedűk hangja sincs felvizezve. A legfeltűnőbb a kábelek hangzásában, hogy mentes mindenféle színezettségtől, a legcsekélyebb jelét sem tapasztaljuk a saját hangzásnak, a harmónia, az életszerű megszólalás marad a fókuszban. A nagy kórusok hangzása sem mosódik össze, miközben kristálytisztán leválik a szóló betéteknél az előadó hangja a kórus háttérhangzásától. Ez talán a legnagyobb próbatétel minden kábel esetében. Hasonlóképpen káprázatos a kábelek mélyfrekvenciás átvitele is (esetemben ez a 35 Hz körüli tartomány), tökéletesen ülnek és ütnek a hangok, hibátlan a ritmika és a dinamika. Érett az akusztikus basszus, valószerű a lecsengés, a lábdob és az üstdob igazán ütősen szólalnak meg, érezzük, ahogy mozog körülöttük a levegő és a lecsengés is abszolút valósághű.
Ezek a kábelek igen finoman, alig észrevehetően diktálják a tempót, a ritmust. Úgy valahogyan, ahogyan a profi dobosok a nagy beütés előtt finom, puha mozdulattal jelzést adnak, így építve fel a nagy hangenergiát, vagy ahogyan a balladáknál egy árnyalattal a ritmus után kullognak, hogy egyedi hangulatot varázsoljanak a történethez. A Classic Legend kábelek az előadást élettel megtöltve, előre lendítve viszik a zenét, mintegy előre érzik az ütemet, ettől azután igazán élvezetessé, lendületessé válik az éppen tolmácsolt mű. Erre részben a kábel hihetetlenül gyors tranziens leképezése is magyarázatot adhat: az egyes hangképek úgy bukkannak elő, mintha egy ugródeszkáról pattannának le.
Ami azonban a Classic Legend kábelt az eddig hallgatott és tesztelt kábelek (többek között Audience, Esprit, Kimber, MIT, Synergistic, Wireworld) élére röpíti, az a zene szövetében rejlő kontrasztok és összetett szerkezeti elemek elképzelhetetlenül precíz felbontása és leképezése. A gitárjátékosok pontosan tudják, hogy mi a különbség a klasszikus gitár melegebb, meghittebb intonációja, kitartott rezonanciája és a flamenco gitár elharapott lecsengése között, de igen sok kábel és zenelejátszó eszköz aligha tudja ezeket a meghatározó finomságokat leképezni. A Classic Legend az üdítő kivétel, ez a kábel képes pontosan visszaadni ezeket a leheletfinom, de meghatározó fontosságú részleteket. Másik jó példa Peter, Paul and Mary „All My Trials” felvételénél a három előadó tökéletesen összehangolt énekében rejlő és az egyes előadókat pontosan azonosító leheletfinom különbségek feltárása. Ezen a felvételen a bariton Paul és a tenor Péter lassan építi fel a harmóniát, tökéletes alapot teremtve Mary enyhén búskomor énekhangjához. Ezt a bámulatosan jól összefont hármas hangzást erősíti a nylon és az acélhúros gitárok finom pendülése, de még az analóg magnetofon szalagzaja is segíti, amit ez a kivételes képességű kábel az időben és térben tökéletesen elhelyezve képes szerves egésszé és hátborzongatóan életszerű előadássá leképezni.
A kábel hangzásminőségének alapos kiértékelése után szóljunk néhány szót a kábelek elsőrangú kikészítéséről, kiviteléről is. A Classic Legend kábelek kiszerelése, kialakításuk finomsága, elegáns megjelenési képük, a gyártásukhoz használt anyagok megválasztása, kellemes tapintása mind arról árulkodik, hogy a Siltech kifejezetten nagy figyelmet fordít arra, hogy az adott termék minősége és esztétikai megjelenése szoros kapcsolatban álljon egymással és megtiszteli a felhasználót azzal, hogy a kábelek árával arányos felhasználói élményt biztosít a számukra. A kábelek minden egyes eleme, tulajdonsága, az igen szigorú minőségellenőrzés kivételesen magas minőséget sugall. Elég csak megérinteni a kábel köpenyét, végigsimítani az ujjunkat a tükörfényes ródium bevonatú csatlakozókon, megcsodálni a kidolgozás osztályon felüli minőségét, hogy megbizonyosodhassunk arról, hogy itt bizony több mint értékarányos szolgáltatást nyújtott a gyártó. A Classic Legend kábelek emellett igen hajlékonyak, kezesek, könnyen csatlakoztathatóak, gond nélkül vezethetőek be az állványok szűk bejáratain, vagy bújtathatóak át a hajlatokon, ahol szükséges. Persze meglehet, hogy sokan úgy vélik majd, hogy nem a cicoma, hanem a nyújtott teljesítmény, az adott kábel zeneisége, a hangok hiteles tolmácsolása számít. Én viszont úgy vélem, hogy a csúcskategóriás audió termékeknél is igaz az, hogy akkor tökéletes a birtoklás élménye, ha a fül és a szem is lehető legtöbbet kapja.
A csúcskategóriás hangzású eszközök világa olyan terület, ahol valójában csak a személyes élmények, benyomások és persze az esetleges pénzügyi korlátok számítanak, szabnak határt. Legendává válhat-e vajon ezen a területen A Classic Legend? Az idő adja majd meg a választ. A magam részéről ehhez csak annyit tehetek hozzá, hogy ez a termék minden korlátozástól mentes, csodálatra méltóan hiteles, mindenféle torzulás, fedettség nélküli igazi zeneiséggel örvendezteti meg a használóját, ezeket a kábeleket használva a zene szívét-lelkét ismerhetjük meg. A saját, sok éves tesztelői és zenehallgatói tapasztalatom alapján állítom, hogy a nagyon jó és a legeslegjobb kábelek közötti mezsgye igencsak szűkre szabott. A Siltech a Classic Legend kábelekkel tökéletes biztonsággal talált be ennek a szűk térnek a közepébe. Olyan terméket alkotott, amely jó eséllyel veheti fel a versenyt az ezen a terepen küzdő bármely, akár az öt számjegyű árcédulát hordozó csúcstermékekkel is. Az én világomban, ahol az árat legalább annyira figyelem, mint az érte kapott teljesítményt úgy látom, hogy aligha kérhetnék annál többet, mint amit ezek a kábelek nyújtani tudnak. Éppen ezért minden fenntartás nélkül igen melegen ajánlom azokat.
Rich Maez és John Baker, a Siltech amerikai forgalmazója, a Monarch Systems alapítói:
- Hogyan, miért jött létre a Monarch Systems?
A cég megalapítása előtt sokat beszélgettünk a viszonteladói hálózatokról és arra jutottunk, hogy vannak még fehér foltok az Egyesült Államok piacán az import és a forgalmazás terén. Sok olyan forgalmazót találtunk, aki ugyan nagy mennyiségben importált különféle, amúgy piacképes terméket, de elmulasztotta kiépíteni a forgalmazáshoz szükséges viszonteladói hálózatát, így csak ült a raktárában felhalmozódott eszközökön. Nem volt bemutató termük, ahol a lehetséges vásárlók megismerkedhettek volna a termékekkel, de sok olyan forgalmazóval is találkoztunk, aki nem tudta a piac egészét megdolgozni, mindenhová eljuttatni a termékeit. Felderengett, hogy vélhetően mi képesek lennénk arra, hogy mindezt jobban, hatékonyabban végezzük. Mivel mindketten gyártói háttérrel rendelkeztünk és pontosan ismertük azt, hogy mi szükséges ahhoz, hogy a termék vevőre találjon, úgy gondoltuk, hogy képesek lennénk egy kreatív marketinggel és fegyelmezett üzleti tervvel egy sikeres forgalmazói hálózat kiépítésére. Természetesen az a vágy is ösztönzött bennünket, hogy valami olyasmit csináljunk, ami mindkettőnk számára örömet szerez, miközben a termék vásárlói is nyernek az általunk értékesítendő termékekkel. Mindezek motiváltak abban, hogy létrehozzuk a vállalkozásunkat. Az importot és a forgalmazást a Chario márkával kezdtük és azóta több terméket vittünk sikerre ezen a hatalmas piacon.
- A sokéves gyártói tapasztalatuk révén több oldalról is alapos betekintést nyerhettek a csúcskategóriás audió eszközök világába. Mégis mi teszi egyedivé az Önök forgalmazási tevékenységét?
A korábbi évek során kiskereskedelmi tapasztalatokra is szert tettünk, így pontosan tudtuk, hogy mit vár el egy viszonteladó a forgalmazótól: teljes körű, azonnali és hatékony támogatást, alapos és precíz ismertetést, oktatást az értékesítendő termékekre vonatkozóan, hogy meg tudják válaszolni a vevőik esetleges kérdéseit és persze rugalmas, problémamentes kapcsolatot a forgalmazóval. Gyártóként azzal is tisztában voltunk, hogy mit kíván egy gyártó a termékeit forgalmazótól: egy hatékony és teljesítőképes forgalmazói hálózat kiépítését, hatékony marketing munkát, stb. Mivel mindkét területen volt tapasztaltunk, így tudtuk, hogy mik az elvárások és mit hogyan kell csinálnunk ahhoz, hogy azokat teljesíteni tudjuk és ugyanakkor a gyártók velünk szemben támasztott követelményeinek is a legmagasabb szinten meg tudjunk felelni. Igen sokat segített az is, hogy a kerítés mindkét oldalán lévő világot ismertük, hogy tisztában voltunk azzal, hogy mi kell mindkét oldalon a zökkenőmentes, hatékony kapcsolattartáshoz. A Monarch System feladata, hogy a gyártók és a forgalmazók elvárásainak is a lehető legnagyobb mértékben megfeleljen, sőt lehetőség szerint túl is teljesítse azokat.
- Sokan a gyártó és a kiskereskedő közötti hídnak látják a forgalmazót. Önök is így látják?
Olasz hangsugárzó gyártót, dán erősítőgyártót, lengyel állvány- és tartozékgyártót és holland kábelek gyártóját képviseljük az amerikai piacon. Mindegyik gyártó elég jól ismeri a lehetséges piacát, a sajtót, az ügyfélbázisát, de nem rendelkeznek az adott piac megdolgozásához szükséges egyedi tudással és ismeretekkel. Éppen ezért van szükségük arra, hogy az adott piacot tökéletesen ismerő forgalmazó segítsen a termékeiket elhelyezni az adott területen. Ismert dolog, hogy az USA és Kína a két legnagyobb audió felvevő piac a világon, de mindkét piac teljesen másképp működik. Az egyik területen sikeres forgalmazó vélhetően megbukna a másik piacán, miután teljesen más a két régió üzletviteli gyakorlata. Ez nyilvánvalóan a kisebb piacokra is igaz, mindenütt megvannak a sajátos „játékszabályok”, a sajtóval és a viszonteladókkal való hatékony együttműködés szabályai is eltérőek. A mi dolgunk, hogy megismerjük és hatékonyan alkalmazni tudjuk a saját piacainkon ezeket a szabályokat és így megfeleljünk a gyártó és a piac elvárásainak. Jó kapcsolatot kell kiépítenünk a sajtóval, a kiállításszervezőkkel és a viszonteladókkal, a véleményformálókkal, hogy sikeres lehessen a termékforgalmazás., hogy hatékonyan és pontosan jussanak el a gyártó üzenetei a piachoz. Emellett természetesen az import- és belső forgalmazási logisztikát is tökéletesen értenünk és gyakorolnunk kell.
Természetesen sokat segít a munkánkban a viszonteladóktól és a piactól kapott visszajelzés és meg kell találnunk a módját annak is, hogy ezt a gyártókkal szemben is érvényesíteni tudjuk, hogy pontosan azt a terméket kapjuk, amit a piac vár tőlünk. Ez segít a termékfejlesztésben, a piacépítésben és ugyanakkor az ügyfél megelégedettség mértékét is nagymértékben javítani képes.
MEGJELENT A PHASEMATION EA-320!!!
Teljesen diszkrét, minden elemében szimmetrikus, visszacsatolás nélküli hangszedő illesztő erősítő, amely az élő zenét és az alkotó szenvedélyét olvassa ki a lemez barázdáiból
A termék rövid bemutatása és koncepciója
Fejben tartva azt, hogy „sokkal több rejlik az analóg technikában” egy újabb taggal bővítettük a hangszedő illesztő elektronikáink családját: Az analóg lemezek szerelmeseinek egy újabb visszacsatolásmentes hangszedő illesztő erősítőt alkottunk.
Örömmel jelentjük be készülékcsaládunk új tagját, az EA-320 modellt, ami egy középkategóriás, félvezetős hangszedő illesztő erősítő, amely a többi készülékünk tudásának javát ötvözi tovább tökéletesített áramkörökkel, kifinomult hangzásminőséggel és új funkciókkal.
A készülék legfőbb jellemzői
I. 10 mm-es vastagságú alumínium lemezt használtunk a készülék előlapjához. Megjelenési képe elegáns, az EA550 és EA350 készülékeinkhez hasonló szerkezeti felépítéssel.
A készülékház megerősített fémszerkezet, az előlapja egy 10 mm vastag alumíniumlap, a talplemez 1,2 mm vastag acéllemez, az oldalfala és a tetőlemeze 1,2 mm vastagságú acéllemez. Mindez együtt a belső merevítésekkel együtt stabil, kellőképpen merev készülékházat eredményezett.
A készülék lábai nehéz fémtömbből készültek, amely hatékonyan védi a készüléket a kívülről jövő rezgések ellen.
II. V-I / I-V átalakító típusú teljes mértékben szimmetrikus, visszacsatolásmentes, diszkrét elemekből épített erősítő áramkörök
A félvezetős és az elektroncsöves erősítők egyaránt általában negatív visszacsatolású erősítők, a működési elvük szerint folyamatosan ellenőrzik a bejövő és a kimenő jelet. Mivel valójában csak bemenő jelet dolgoznak fel, viszonylag alacsony költséggel gondos alkatrészválogatással nagy pontosságú, precízen működő erősítők készülhetnek ezen elv alapján. Ugyan-akkor a visszacsatolás révén a bemenő és a kimenő jel között csekély, de mérhető időeltolódás van, ami elméletileg nem korrigálható, éppen ezért egyéb zavarok mellett tranziens intermodulációs torzítást eredményez, ami miatt a visszacsatolást alkalmazó erősítők sohasem lehetnek teljesen tökéletesek.
A félvezetős és elektroncsöves Phasemation erősítők esetében nem alkalmazunk negatív visszacsatolást. A vissza-csatolásmentes erősítők esetében nem mérhető időeltolódás, így nagyobb eséllyel készülhet ezen az elven nagy pontosságú és hitelesen megszólaló erősítő, amennyiben megfelelően választjuk meg az alkatrészeket, a legkorszerűbb gyártástechnológiát alkalmazzuk és gondosan megtervezett, nagy pontosságú áramköröket építünk. Mindezek eredményeként a megszólaló hang 100 %-ig a bemenő jel, hangzásminőségét tekintve maradéktalanul képes visszaadni az eredeti felvétel szellemét, dinamikáját és a legfinomabb részleteit.
III. A készülék legfőbb jellemzői
1) A készüléken két bemenet található, mindegyik kapcsoló állásától függően MM, vagy MC hangszedő jel fogadására egyaránt alkalmas.
2) Visszacsatolás nélküli CR2 típusú alulvágó szűrőt építettünk a készülékbe.
A készülék a meggörbült, hullámos lemezeket is képes torzításmentesen lejátszani, nem tapasztalható a hangszórók (mélyhangszóró) dübörgése.
3) A készülékbe épített kapcsolóval háromféle ekvalizálási görbe közül választhatunk. A RIAA görbét sztereó felvételek, a Mono1 állást DECCA hanglemezek, a Mono 2 kapcsolóállást pedig a Columbia hanglemezek lejátszására javasoljuk. A Mono1 és Mono2 állásban mono üzemmódban működik a készülék. Ez magasabb hangzáshűségű lejátszást garantál a DECCA és Columbia lemezek esetében.
4) A készülékbe „degauss” (lemágnesező) áramkört is építettünk.
A „degauss” funkciót választva a lemezt mintegy 30 másodpercen át játszva a készülék lemágnesezi a vasmagos, felmágneseződött MC hangszedőt, ettől érezhetően feltisztul a hangzáskép.
IV. Kettős mono felépítés
A készülék két teljesen azonos felépítésű mono egységből készült, ennek megfelelően tökéletesen azonos hangzás-karakterrel és jelszinten szólal meg a bal és a jobb csatorna.
V. A gyártásához gondosan válogatott, csúcsminőségű alkatrészeket használunk
1. A bemenő jelnél:
A) A készülék elektronikus elemeihez 1 %-os pontosságú fémfilm ellenállásokat és a kiváló hangzásukról ismert és elismert, dielektrikumként ezüstözött Micar-lemezeket használó Micar kondenzátorokat építettünk a készülék hangzása szempontjából kritikus fontosságú RIAA illesztő egységbe. Ezek az alkatrészek elsősorban a STEREO ekvalizálási görbe esetében nyújtják a tudásuk javát.
B) Az erősítő áramkörökben ELNA SILMIK elektrolit kondenzátorokat használunk a lehető legjobb hangzás biztosítására. Az ebbe a fokozatba épített ellenállások 1 %-os tűréshatárú fémfilm ellenállások.
2. Az erősítő egységben:
A) Igen alacsony a kapcsolási zaj, mindenütt Rohm SIC diódákat építettünk be, amelyek kiváló hangzást biztosítanak.
B) Nagyméretű, csúcsminőségű elektrolit kondenzátorokat használunk, fém, Nichicon alacsony ellenállású elektróda-fóliákkal a kommutáló kondenzátorok esetében.
A csatoló kondenzátor ELNA SILMIC II elemet használ.
C) A nyomtatott áramköri kártyákon alacsony zajú zéner diódákat használunk olyan söntszabályozókkal, amelyek kizárják a visszacsatolást, eredményeként villámgyors és igen gyors erősítő áramköröket hoztunk létre.
D) A hálózati transzformátor alacsony fluxusveszteségű R-magos csúcsminőségű transzformátor.
A készülék műszaki adatai
A készülék funkciója |
V-I/I-V átalakító típusú, teljesen szimmetrikus felépítésű, visszacsatolásmentes ekvalizáló erősítő |
|
Bemenő jel |
MM |
MC |
Bementi érzékenység |
2,5 mV |
0,13 mV |
Megengedett hangszedő bemeneti impedancia |
max. 47 kOhm |
470 Ohm |
Erősítési tényező |
38 dB |
64 dB |
Bemenő jelátalakítás jel/zaj aránya |
-120 dBV |
-140 dBV |
Névleges kimenő feszültség |
200 mV (1 kHz-en) |
|
Eltérés az ideális görbétől |
±0,5 dB (20 Hz – 20 kHz között) |
|
Tápfeszültség igénye |
USA:100 V AC, 60 Hz Európa/Ázsia: 230 V AC, 50-60 Hz |
|
A készülék méretei |
286 mm széles x 93 mm magas x 252 mm mély |
|
A készülék tömege |
3,9 kg. |
MEGJELENT A PHASEMATION T-320!!!
Kapcsolóval ellátott csúcsminőségű MM/MC illesztő transzformátor, amely az MC hangszedőkre optimalizálva az élő zenét és az alkotó szenvedélyét olvassa ki a lemez barázdáiból
A termék rövid bemutatása és koncepciója
Korábban, 2020-ban már nagy sikerrel hoztuk forgalomba a T-550-es transzformátorunkat, amely ugyancsak az MM és MC hangszedők közötti váltásra szolgáló kapcsolóval volt ellátva. A T-320 ugyanilyen 10 mm vastag alumínium előlappal készült és minden tudásunkat felhasználva úgy alkottuk meg, hogy csúcsminőségű hangzást biztosítson.
A készülék legfőbb jellemzői
1. A T-550-eas modellnél jól bevált erős, vastag falú készülékházba épített készülék.
A készülék előlapja egy 10 mm vastagságú merev alumíniumlap. A készülék háza 1,2 mm vastag, rézzel bevont acéllemez, a készülék fedele pedig ugyancsak 1,2 mm-es vastagságú rézzel bevont fémlemez. A készülék összeszereléséhez nem mágnesezhető rozsdamentes acélcsavarokat használtunk, ez biztosítja a készülékház megfelelő merevségét és egyben véd a mágneses torzulások ellen is.
2. Saját fejlesztésű osztott tekercselésű MC illesztő transzformátor a készülék lelke
Ennél az illesztő transzformátornál is a korábban már bevált osztott tekercselési technikát alkalmaztuk. Alacsony veszteségű, ultravékony rézhuzalt tekercselünk egy nagyméretű, 0,2 mm-es vastagságú permalloy anyagból készült EI magra. Ez széles frekvenciaspektrumban is kiváló frekvencia átvitelt és fázisjellemzőket garantál. Az illesztő transzformátor tökéletesen lienáris marad az alacsony frekvenciákon, rendkívül magas az erősítési tényezője, ezáltal csökken a fázistorzulás a hallható hangtartományban, bámulatosan jó a térleképezése, a hangszerek és előadók helye pontosan azonosítható a színpadon, a teljes frekvenciasávban életszerű, természetes a megszólalás.
3. Kapcsolóval válthatunk az MM és MC hangszedő üzemmód között
A készülék előlapján található kapcsolóval válthatunk az MM és MC hangszedő üzemmód között.
A készülék műszaki adatai
A legjobb hangszedők kimeneti impedanciája*1 |
1,5 – 40 ohm |
Terhelő impedancia |
47 kohm |
Erősítési tényező |
26 dB |
Frekvencia átvitele |
10 Hz – 50 kHz (±2 dB) |
Erősítési tényező |
139 mm széles x 92 mm magas x 134 mm mély |
A készülék méretei |
1,3 kg. |
A készülék tömege |
|
Be-/kimeneti aljzatok (RCA) |
Aranyozott aljzatok |
*1 A transzformátorral csak 1,5 – 40 kohm közötti kimeneti impedanciával rendelkező hangszedők használhatóak!
MEGJELENT AZ EA-1200!!
EA-1200
Önálló egységekből (3 doboz) épített elektroncsöves LCR visszacsatolás nélküli hangszedő illesztő erősítő, amely az élő zenét és az alkotó szenvedélyét olvassa ki a lemez barázdáiból
A termék rövid bemutatása és koncepciója
Fejben tartva azt, hogy „sokkal több rejlik az analóg technikában” a világon elsőként alkottunk meg 2012-ben egy 3 dobozba épített hangszedő illesztő egységet, az EA-1000-es modellt az analóg hanglemezek szerelmeseinek, tavaly pedig megjelentünk az EA-2000-es hangszedő illesztő egységgel, amely a Phasemation mind a 6 hangszedő illesztő előerősítőjének erényeit ötvözi, egyben a legkisebb pontatlanságot is radikálisan megszüntetve. Az idén pedig, 9 év után útjára bocsátjuk az új szabványt, az EA-1200-as modellt, amely az EA-1000-es készülék utódjának tekinthető úgy, hogy megőrizte az elődmodell hangszíngazdagságát, de a hangzás minőségét az EA-2000-es modell dimenziójába emelte át.
A készülék legfőbb jellemzői
1. Elektroncsöves LCR, visszacsatolás nélküli hangszedő illesztő erősítő külön-külön, összesen3 dobozba épített jobb és bal csatorna elektronikával és tápegységgel.
1) A készülékbe a T-1000-es modellből származó transzformátorhoz hangolt MC illesztő transzformátort építettünk.
2) Újratervezett elektroncsöves LCR ekvalizáló egységet fejlesztettünk a csúcsminőségű hangzás biztosítása érdekében.
3) Tovább tökéletesítettük az egység zajmentességét, finomítottunk a jobb/bal csatorna elválasztásán, a tápegység az EA-1000 modellben alkalmazottal azonos elvek alapján készült.
A független, önálló dobozba épített bal és jobb csatorna elektronika, amelyet a 3. dobozba épített csúcsminőségű tápegység szolgál ki rendkívül jó jel/zaj viszonnyal jellemezhető hangzást és igen magas felbontást, részletező képességet biztosít, eredményeként a megszólaló hang életszerű, az élő zene varázsát idézi és tökéletesen képezi le a színpadot.
A készülék részletes bemutatása
1. Visszacsatolásmentes LCR ekvalizáló áramkör két monoblokként kialakított, külön-külön dobozba szerelt elektron-csöves erősítővel.
1) A T-1000-es modellben használttal azonos transzformátorral készült a tápegység. Mindhárom bemenet szimmetrikus, kapcsolhatóan MM, vagy MC hangszedőt tud fogadni. A készüléken aszimmetrikus, RCA bemenet is található, itt a szimmetrikus és aszimmetrikus üzemmód között váltó BAL/UNBAL kapcsolóval kapcsolható elektronika gondoskodik a bemenet zajmentesítéséről, ha aszimmetrikus (RCA) aljzaton keresztül érkezik egy MC hangszedő jele a készülék beme-netére.
2) A visszacsatolás nélküli, SRPP típusú, ECC-803S csövekkel épült erősítő áramkör kiváló tranzienseket és elismerten magas hangzásminőséget nyújt. Az ECC-802S alacsony kimeneti impedanciájú cső gondoskodik a jelerősítésről. A kapcsolás szokatlanul széles dinamikatartományt, a csak csöves elektronikával elérhető fényes, életteli hangzást biztosít.
3) Az ekvalizáló áramkörben is LCR típusú kapcsolást alkalmazunk. Ezzel a lehető legalacsonyabb szintre korlátoztuk a jelszint veszteséget és az indukciós zajt, a jelerősítő rendszer impedanciáját csökkentő LCR-kapcsolás hatékonyan véd a jelalak torzulás ellen. A készülékbe épített nagyméretű tekercseknek, csúcsminőségű filmkondenzátoroknak és egyéb magas minőségű szerkezeti elemeknek és megoldásoknak köszönhetően a lemez barázdáiból kiolvasott információ veszteség-mentesen jelenik meg a kimeneten.
4) A készülékbe épített kapcsolóval háromféle ekvalizálási görbe közül választhatunk. A RIAA görbét sztereó felvételek, a Mono1 állást DECCA hanglemezek, a Mono 2 kapcsolóállást pedig a Columbia hanglemezek lejátszására javasoljuk. A Mono1 és Mono2 állásban mono üzemmódban működik a készülék. Ez magasabb hangzáshűségű lejátszást garantál a DECCA és Columbia lemezek esetében.
2. Tápegység közvetlen fűtésű 5U4G csövekből és R-magos nagykapacitású transzformátorral monoblokként megépítve
1) Az egyenirányító áramkörben rendkívül nagy kapacitású R-magos transzformátrot használunk. A bal és jobb csatorna tápellátást külön egyenirányítók biztosítják, két fojtótekerccsel és egyenirányító (5U4G) csövekkel, amelyek elviekben mentesek a kapcsolási zajtól. A tápegység transzformátorok és a fojtótekercsek mágnesesen árnyékoltak, így nagyobb és tisztább áramot tudnak szállítani az erősítő áramkörök számára. A fűtést biztosító tápegység szabályozott egyenáramú indítórendszerrel készült, ezáltal igen jó jel/zaj arányt sikerült elérnünk.
3. Elsőrangú szempont a lehető legjobb minőség
1) Az EA-2000 elegáns megjelenési képét biztosító 10 mm vastag alumínium előlapot szereltünk az 1,6 mm vastag rézzel bevont acéllemezből készült készülékház elejére. A készülék fedlapja 2 mm vastag alumínium. A ház mágnesesen árnyékolt és gondosan merevített.
2) A készüléklábak nehéz fém rezgéscsillapító betéttel vannak ellátva, hatékonyan védik a készülék elektronikáját a nemkívánatos rezgések ellen.
3) A készülékbe épített RCA aljzatokat a kiváló minőségéről és tökéletes hangzásáról ismert Flutech cég gyártja, az XLR csatlakozók a semleges és tökéletes hangzásegyensúlyt biztosító Neutrik cég termékei.
4) A készülékház elemei gondosan polírozottak, a készülék megjelenési képe időtállóan elegáns, szemet gyönyörködtető.
A készülék műszaki adatai
A készülék funkciója |
Elektroncsöves, visszacsatolás nélküli LCR hangszedő illesztő erősítő |
|
Bemenő jel |
MM |
MC |
Bementi érzékenység |
2 mV |
0,1 mV |
Megengedett hangszedő kimeneti impedancia |
max. 47 kOhm |
1,5 – 40 Ohm |
Erősítési tényező |
40 dB |
66 dB |
Bemenő jelátalakítás jel/zaj aránya |
-120 dBV |
-146 dBV |
Névleges kimenő feszültség |
200 mV (1 kHz-en) |
|
Eltérés az ideális görbétől |
±0,5 dB (20 Hz – 20 kHz között) |
|
Áramfelvétele |
43 watt (100 V AC, 50 – 60 Hz) |
|
A készülék méretei |
Erősítő: 210 mm széles x 93 mm magas x 365 mm mély (2 darab) Tápegység: 210 mm széles x 93 mm magas x 346 mm mély (1 darab) |
|
A készülék tömege |
Erősítő: 4 kg/db. Tápegység: 5,8 kg. |
*Figyelem! Az EA-120T esetében egyszerre csak az RCA, vagy az XLR bemenet használható! Működési zavart okoz a készülékben, ha egyide-jűleg van jel az RCA és az XLR aljzatokon!
MEGJELENT A LUMIN P1!!
Az eddigi legrugalmasabb lejátszónk, a p1 az audió rendszere lelkét képezheti
Használhatja digitális adatfolyamkezelőként, digitális/ analóg jelátalakítóként, előerősítőként, vagy akár mindháromként egyszerre!
9 digitális és analóg bemenet
Usb digitális audió bemenet és kimenet, akár natív dsd512 támogatással
Szimmetrikus xlr és aszimmetrikus rca analóg bemenetek
Spdif és aes bemenetek, akár 192/24 felbontással, dop támogatással
Iker mono felépítés, kettős es9028pro sabre dac áramkörökkel mono üzemmódban
Femto órajel rendszer
Új beépített lineáris tápegység két toroid transzformátorral
Üvegszálas hálózati aljzat
HÁLÓZATI LEJÁTSZÁS: max. DSD512 max. 384 kHz, 14 – 32 bit, sztereó teljes MQA dekódolás DIGITÁLIS BEMENET: USB: USB audió 2. osztály kompatibilis WINDOWS 10 (1073-as, vagy frissebb kiadás) OSX, vagy újabb DoP128 támogatás PCM 44,1-384 kHz, 16-32 bit, sztereó DSD64 (DoP64, DSD PCM-en át) 3 HDMI aljzat PCM2.0 audió támogatás 4K videó jelátengedés DIGITÁLIS KIMENET: USB: Natív DSD512 támogatás PCM 44,1-384 kHz, 16-32 bit, sztereó BNC SPDIF: PCM 44,1-192 kHz, 16-24 bit DSD64 (DoP64, DSD PCM-en át) HDMI aljzat (1) PCM2.0 audió támogatás 4K videó jelátengedés ARC (visszatérő hangcsatorna) támogatás FELSKÁLÁZÁSI BITRÁTÁK ÉS BITMÉLYSÉGEK DSD128 felskálázási opció min-den fájlformátum esetében PCM 384 kHz felskálázási opció minden fájlformátum esetében |
ANALÓG BEMENET: 1 pár aszimmetrikus RCA 1 pár szimmetrikus XLR ANALÓG KIMENET: Kettős ESS SABRE9028Pro DC áramkör Teljesen szimmetrikus felépítés kiváló minőségű alkatrészekből LL7401 kimenő transzformáto-rok Femto órajel rendszer igen pon-tos FPGA jeltovábbítással szimmetrikus XLR aljzat, 6 V rms, a 2. láb a melegpont aszimmetrikus RCA, 3 V rms OPTIKAI HÁLÓZAT: Ipari szabványú SFP 1000Base-T Gigabit Ethernet A hálózati kapcsolóhoz/kábelek-hez esetleg adapterre lehet szükség Egyszerre használható az RJ45-ös aljzattal (vagyis egyidejűleg csatlakozhat az útválasztóhoz és a LUMIN L1-hez, vagy a NAS-hoz) EGYÉB BEMENETEK: RJK45 1000Basee-T Gigabit Ethernet A megosztott USB aljzat táro-lásra, flash meghajtó, USB merevlemez (csak egyetlen partíció, FT32 vagy exFAT és NTS formátumban) fogadására is használható. A legújabb programokat és alkalmazás leírásokat a hon-lapunkon találja meg. |
A TÁPEGYSÉG: Beépített két toroid transzfor-mátoros tápegység külön digitális és analóg kivezeté-sekkel. Alacsony zajú lineáris szabályozás DIGITÁLIS ADATFOLYAM KEZELÉSI SZOLGÁLTATÁ-SOK UpNp protokoll audió digitális adatfolyam kezelési kiegészí-téssel (Open Home). Roon Ready, Spotify Connect, TIDAL Connect, Qobuz, FLAC Lossless Radio, TuneIn Radio, Apple AirPlay, szaggatásmen-tes lejátszás, a készüléken lejátszási listák készíthetőek, többhelyiséges lejátszás (Songcast). TÁMOGATOTT VEZÉRLŐ-ESZKÖZÖK: Apple iOS eszközök: iOS 8,0, vagy újabb operációs rend-szert igényel. Android eszközök: Android 4.0 (Ice Cream Sandwich), vagy frissebb változatot igényel. A KÉSZÜLÉK KIVITELE: Nyers alumínium Feketére anodizált alumínium EGYÉB INFORMÁCIÓ: A LUMIN infravörös távvezérlő a készülék tartozéka. Leedh Processing veszteség-mentes hangerő szabályozó. Folyamatos fejlesztés alatt áll a készülék. Az újabb szolgál-tatások és funkciók program-frissítéssel válnak elérhetővé. |
LUMIN: 350 mm széles x 380 mm mély x 107 mm magas, 12 kg.
A LUMIN készülékeket Magyarországon kizárólagos jelleggel forgalmazza:
Limar Audio Kft. www.limar.hu